• Hannal77

Tips om bra förskolor i Malmö innerstad

Fick en liten tjej för två månader sen och börjar fundera lite på förskolor och när man borde ställa sig i kö. Har inga vänner med barn som kan tipsa om bra förskolor så nu hoppas jag att det finns någon därute som kan hjälpa mig.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips om bra förskolor i Malmö innerstad
  • JKMNA

Svarade imorse men då var det strul med fl så det gick inte fram...

Vår son gick på Triangelns förskola i ett halvår innan vi flyttade till hus bort från Malmö. Var jättenöjda där.

Titta annars in på Malmö Stads hemsida och sök dig fram bland förskolorna, kanske ni kan gå dit och hälsa på, det brukar vara välkommet! Lycka till med allt

• Marie1978

När jag bodde i Malmö bodde jag ovanför ett dagis som jag vet var populärt, ligger på Altonagatan 4.

Lycka till!

• palmblad

Vad du än gör, så undvik Förskolan S:ta Elisabeth vid Borgarskolan. Den är kristen o drivs av nunnor. Har jobbat där o höll på att bli ett vrak liksom andra anställda där. Nunnorna är trevliga privat, men behandlar en som lägre stående varelser.Vet inte hur där är nu. Jobbade där i början på 90-talet, men bara risken att det skulle va likadant gör att jag avråder.

• palmblad

Altona förskola som Marie1978 menar, har mysiga lokaler, men stora barngrupper vad jag vet.

• ommseif

Har hört att södra sommarstadens förskola ska vara bra
    En granne som jobbat där, plus att den ser fin och mysig ut utifrån
    Har fått en plats där till hösten iallafall, så jag hoppas nu att den är bra som jag hoppas på!

• casualties

känner visserligen inte till några förskolor. men jag satte upp min dotter i kö, gjorde några 1a val, men sen får man nog ta det man blir erbjuden. fick inte plats på något av det jag hade valt först. vet faktiskt inte hur vanligt det är att man får plats där man hellst vill.
    du kan ställa er i kö så fort du vet när ni behöver platsen.

• palmblad

Men Södra Sommarstaden har 12 avd o det blir för mycket barn på gården tycker jag.

• mrskensington

Södervärns förskola är bra, men räkna inte med att kunna välja. Det är väldigt ont om platser, tyvärr.

• ommseif

oj hade inte läst, det är 200 barn på förskolan södra sommarstaden

.....nån här som har sitt/sina barn där?
    hur är det egentligen

• elles mamma

Min dotter går på södra sommarstadens förskola (även min stora dotter gick där) och jag tycker den förskolan är kanon. Fin gård, nyrenoverade lokaler och bra personal.

Stämmer att det finns 12 avdelningar (eller 11?) men alla använder inte samma gård. Det finns tre olika hus och tre olika gårdar...och där finns gott om plats för barnen att röra sig på

en dag i taget
  • bebben Elias mamma

Men södra sommarstadens förskola har ju flera gårdar. Jag jobbade på en avdelning och där hade de sin egen lilla mysiga gård. Andra delar gård men någon annan avdelning.

Man brukar väl inte ha så mycket att bestämma utan får vara glad om man får en plats överhuvudtaget, min pojke fick vänta 9 månader på plats fast det inte är tillåtet att vänta så länge.
    Jag satt upp honom till september o han fick plats i maj. Vi bor mitt i stan och här ska det vara ont om platser tydligen.

Har också hört bra om ett dagis vid pildammsparken, inte utedagiset utan ett annat som ligger precis brevid. Min kompis hade sin flicka på triangelns förskola och bytte för hon var inte nöjd.

• ommseif

aha tänkte väl att det skulle bli lite rörigt med 200 barn på samma gård... Innan gick min äldre på ett dagis med 4 avd där alla använde samma gård, och det fungerade bra.
    Har också hört från en granne som jobbat där att södra sommarstaden är ett bra dagis, bra personal och sånt!

Svar på tråden Tips om bra förskolor i Malmö innerstad