jag behöver verkligen hjälp med min bångstyriga 3åring
Jag orkar verkligen inte mer snart. Min son är 3 år och han har ALLTID varit energisk. Så fort han lärde sig krypa så kröp han överallt, kunde aldrig sitta stilla och leka, int ens som 7-8 månader. När han lärde sig gå så sprangh an bara.
Han lyssnar knappt och han säger emot. Han säger "dumma dig!", "jag är arg!", "du är rädd", han låtsasskjuter på mig och det är väl skit han lärt sig på dagis, han säger mohahahahahaha! du är rädd!!!" får han inte som han vill så går han mot mig och säger alla dessa saker och skriker, han beter sig elakt, rent ut sagt. Han kan aldrig leka själv, måste ha mamma eller pappa, han kan inte GÅ bredvid oss utan som vanligt springer.
Visst, han ärän så länge ensambarn men syskon på gång. Men det är inte bara NU han är sån här och så här energisk och viljestark han har ALLTID vart sån, så det är inte nån reaktion på att han skall få syskon.
Min lillasyster på 17 år var här för några dagar sen och sa "allvarligt, han är faktiskt den jobbigaste unge jag träffat" och "har ni kollat han så att han inte har nånting?" hon syftade på damp/adhd...Då skar det i mitt hjärta...SKAR!!!!
Är det så folk tänker? Att vi har världens jobbigaste unge?
Men jag känner att jag orkar snart inte mer. Vet inga utvägar.
Jag får panik!!