• Mrs Simon

Italy, Italy

Oppnar en ny trad.. Den gamla ar ju jattesvar att hitta!!

• Svar på tråden Italy, Italy
  • Mrs Simon

Ska kanske presentera mig for alla nya. Jag bor i Como med min man sedan 2002 och jobbar i Milano sa jag pendlar varje dag. Innan bodde jag i Toskana ,Siena, fran 96. (Jag langtar jattemycket tillbaks men min man trivs som fisken i vattnet har sa vi blir nog kvar ett tag till). Vi har inga barn an sa jag ar val ej riktigt "tilllaten" att halla till har..Men snart hoppas jag. Forresten Tigre.. Var du pa Gepo forra mandagen, tyckte jag kande igen dig fran korten pa din presentation men var ej saker...Nog med prat fran mig...

• Tuntalisa

Jag är här

Mrs Simon! Kul att du är tillbaks. Como är ju sa himla nära att vi bara maste försöka planera in en liten träff. Pa ett cafe i Como kanske...? Vi pratade ju om det för ett tag sen (ett eller tva ar sedan...?) men sa blev det aldrig av.

• Mrs Simon

Hej jag var faktiskt pa Foxtown forra veckan.. Det tar mig bara ca 15 utan koer. Tycker det kanns lika konstigt varje gang att passera gransen sa snabbt och att IKEA i Lugano faktiskt ar narmare an den i Milano....

• Tuntalisa

Ja, det är väldigt nära... Vi aker ofta till Como och äter lunch och promenerar i centrum. Ofta handlar vi i Bennet vid Como nord. Jag var pa IKEA i Lugano igar faktiskt.

• Mrs Simon

dar handlar vi ofta med..men oftast blir det Esselunga. Pa tal om Lugano sa hande faktiskt en lustig sak forra veckan nar mina foraldrar var har. Pappa traffade av en slump en gammal klasskamrat som han ej sett pa ca 40 ar nar vi strosade omkring i Como. Hon hade jobbat i Lugano efter studenten och sedan gift sig med en "comasco", och bott i Como i 30 ar. Ibland ar varlden liten...

• Carla82

Världen är absolut liten. När vi var på bröllop i Padova (brudgummen är en vän till mig) så träffade A en tjej (som jag kände sedan innan men inte han) som dansar ihop med A:s kusin, tjejen och kusinen bor båda i Grosseto (Toscana). Dessutom har A (min man) jobbat ihop med brudgummens syster. Det ni!

Dessutom träffade vi en gemensam vän som vi inte sätt på flera år på flygplatsen i Bergamo, han är från Padova (också) och vi från Rom.

Så man kan aldrig vara säker, hihi!

• Tuntalisa

Jag haller med... när jag mellanlandade pa flygplatsen i Bankok pa väg till Australien (10 ar sedan nu) mötte jag min gamla engelsklärare fran gymnasiet...

• mostriciattolo

Hej hej nu ar jag har ocksa. Ska ni fira midsommar? Jag fick en inbjudan fran konsulatet i Florens om att IKEA anordnar...de fragade ocksa om nagon skulle kunna tanka sig att kla sig i svensk folkdrakt sa om det ar nagon som langtar efter att svettas i gulblaklader ar det bara att ringa IKEA sestofiorentino

Svar på tråden Italy, Italy