• Familytime

Var har de kläderna för oss med bristningar, putmage, hängpattar och celluliter??

Satt och kikade på H&M:s hemsida. Vill nämligen ha tag på badkläder till sommaren. Och när jag kikar på bikinis och baddräkterna där, så slog det mig..."den kan jag inte ha", "det där kan jag aldrig ha!", "den skulle sitta så fel på mig", "det där har jag varken mage, bröst eller rumpa till" . Bikinitrosorna är minimala, med små smala band på sidorna, som ska knytas helst, bikiniBH:arna är nästan uteslutande trekantsBH:ar. Vet ni hur trekantsBH:ar ser ut på en som har hängpattar?? Jag kan lova att det inte är en vacker syn...

Jag blev helt plötsligt lite deprimerad på modeindustrin som har så smala modeller...det är ju fan inte mänskligt att se ut sån och det gör de ju inte heller, faktiskt. Det mesta är ju retucherat. Eller ja...allt är ju det. Men tänk vad glad man hade blivit om de hade haft en modell som hade hängbröst, bristningar på magen och en rumpa i size med min med finfina celluliter på! Då hade man ju sett hur man själv kommer se ut med kläderna på!! Inte hur de sitter på en perfekt modell!

Det är ju inte det jag är intresserad av...jag vill ju se hur de skulle sitta på en riktigt kvinna som fött barn...

Ville bara spy lite galla över modeindustrin....tackar!

• Svar på tråden Var har de kläderna för oss med bristningar, putmage, hängpattar och celluliter??
  • Grodan Soda

Jag samlar på bikinis och kan ju säga så mycket som så att det är måååånga år sen jag köpte en från HM.

Finns massor med fina modeller på andra affärer, ut och leta bara!

Lycka till!

• FrökenNorkok

Jag tror vi får ta och sy upp en egen kollektion!

• HeddaBigBum

Härlig titel på tråden!
    Jag har köpt en svart baddräkt med hög rygg (ett av mina problem är fet rygg *urk*). Alltså, min plan är att gömma mig!
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

Och den köpte jag på Coop dessutom! Räcka ut tungan

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Banana82

varför kan man inte ha de badkläderna bara för att man är rund, har knytbikini med bygeltop och jag är en rund 42/44, med celluliter, med bristningar och putmage, men jag känner mig fin, det är min kropp, ska man dölja den bara för man inte är en smal modell

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Suck och suck

H&M kan man INTE köpa på om kläderna (underkläder och badkläder) inte ska klistras fast på kroppen!
    Förresten så ser vissa av deras plagg inte ens snygga ut på modellerna (om man tittar lite närmre) (Det var en artikel för ett tag sen i Metro med fotografier i närbild på hipsters och sånt som såg för dj-äiga ut på modellerna).

Nä, man får gå till Lindex eller Kappahl eller l i t e mer seriösa affärer om man ska få plagg som liknar kläder (underkläder i a f).

• Calla5

Men har ni inte sett de nya tjejbadshortsen då? Det är verkligen min räddning. Jag var och handlade ett par på intersport igår. Surfshorts som täcker magen, ja under naveln då, och låren. De går ner till knäna ungefär och till det en svart bygelbikini från Lindex. Jag kände mej jättefin, trots putmage med bristningar, kejsarsnittveck, celluliter och halvtjocka lår.

• Familytime
    FrökenNorkok skrev 2007-06-13 11:31:26 följande:
    Jag tror vi får ta och sy upp en egen kollektion!
    Jag satt precis i de tankarna!
  • Familytime
    Banana82 skrev 2007-06-13 11:36:10 följande:
    varför kan man inte ha de badkläderna bara för att man är rund, har knytbikini med bygeltop och jag är en rund 42/44, med celluliter, med bristningar och putmage, men jag känner mig fin, det är min kropp, ska man dölja den bara för man inte är en smal modell
    Det är ju givetvis frivilligt, men jag tycker helt enkelt inte att jag klär i sådant. Numera skulle jag helst vilja ha nån sort klänning att bada i...
Svar på tråden Var har de kläderna för oss med bristningar, putmage, hängpattar och celluliter??