Var har de kläderna för oss med bristningar, putmage, hängpattar och celluliter??
Satt och kikade på H&M:s hemsida. Vill nämligen ha tag på badkläder till sommaren. Och när jag kikar på bikinis och baddräkterna där, så slog det mig..."den kan jag inte ha", "det där kan jag aldrig ha!", "den skulle sitta så fel på mig", "det där har jag varken mage, bröst eller rumpa till" . Bikinitrosorna är minimala, med små smala band på sidorna, som ska knytas helst, bikiniBH:arna är nästan uteslutande trekantsBH:ar. Vet ni hur trekantsBH:ar ser ut på en som har hängpattar?? Jag kan lova att det inte är en vacker syn...
Jag blev helt plötsligt lite deprimerad på modeindustrin som har så smala modeller...det är ju fan inte mänskligt att se ut sån och det gör de ju inte heller, faktiskt. Det mesta är ju retucherat. Eller ja...allt är ju det. Men tänk vad glad man hade blivit om de hade haft en modell som hade hängbröst, bristningar på magen och en rumpa i size med min med finfina celluliter på! Då hade man ju sett hur man själv kommer se ut med kläderna på!! Inte hur de sitter på en perfekt modell!
Det är ju inte det jag är intresserad av...jag vill ju se hur de skulle sitta på en riktigt kvinna som fött barn...
Ville bara spy lite galla över modeindustrin....tackar!