• Ulli

Möhippa, vad var roligast på DIN, tycker du? Eller vad har ni gjort för era vänner.

Hej.
    Ska fixa en möhippa vill gärna veta en massa tips och ideer för vad man kan göra. Allt från ballongfärder till träningspass, drinkar och utstyrsel.

Hjälp mig fixa "den genom tiderna bästa möhippa" för min vän.

• Svar på tråden Möhippa, vad var roligast på DIN, tycker du? Eller vad har ni gjort för era vänner.
  • april

Jag har både varit med och hållit en möhippa där vi bland annat gjorde smycken, det har varit jätte kul båda gångerna dels så får alla vänner göra ett personligt gemensamt smycke som bruden får behålla som minne. Sen så får bruden också göra smycken hon kan även få göra sina brud smycken om hon vill med hjälp av kurs ledaren. I båda fallen har detta varit mycket uppskattat då de också får nått som minne och inte bara upplevelser. Adressen www.nelladesigne.com

• snillis

Det roligaste var att få spela in två låtar i en riktig studio.

• Perry the Platypus

Vi åkte go-cart och dansade afrikansk dans på min bästa väns möhippa. Vi hade kul!

Man ska inte kasta glas i stenhus!
  • Vårblomma

På en av dom möhippor som jag varit på så gjorde vi smycken.

På den som jag snart ska på ska vi scrappa. Då kommer alla att göra en sida om bruden som sedan kommer bli ett album till bruden som minne från möhippan.

Ett tips som vi gjorde på min möhippa är att jag fick måla en tavla som skulle beskriva min kärlek till min då blivande man. Han fick samma uppdrag av killarna och så visades tavlorna upp på bröllopet och vi fick båda berätta vad vi målat . Penslar, duk och färg var inhandlat på Claes Ohlson.

• jamieclaire

Jag hade en "cyklande" möhippa! Alla mina kompisar på varsin cykel och så gav vi oss iväg och picknickade i parken. Väldigt mysigt!

• Ulli

Låter som det är poppis att göra smycke. Ska direkt in på länken ovan.
    Afrikansk dans låter spännande, får luska lite. Tavlan var oxå en god idé.

Hur kunde man fixa en studio? Det hade varit toppen (bruden är inte känd för sin sångröst precis )

Tack för bra och roliga tips. Hur blev ni "utspökade" om ni nu blev det?

• MalinochRasmus

Min kompisat hade möhippa för mig för 1 år sedan!!! det var en underbar dag....Allt var så¨roligt men det roligaste var nog att spela in en skiva i studion...

• Ulli

Nu blir jag nellad på detta med studio. Saken är att dottern är sångerska och sonen är rappare/songwrither (hennes), lokalt alltså. Sonen är 15 och kan nog själv fixa det men det vore ju kul med en studio.

Svar på tråden Möhippa, vad var roligast på DIN, tycker du? Eller vad har ni gjort för era vänner.