• Nahla

Handtag till köksluckorna?

Vi ska nu lämna in våra köksluckor på målning till vita från blåa. Och tänker då passa på att byta handtag. Men funderar på vad för storlek man ska ta på handtagen. Ni vet sådana där i rostfritt som finns bla på ikea.(Heter där Lansa) Den minsta storleken på längden där var 24,5cm. Vet inte om det blir för stort på våra luckor som är 70-90cm höga. Har även några som är mindre. Skulle även vilja ha på lådorna men vet inte om det skulle se knäppt ut. Vad tror ni? Finns det någon annanstans att beställa/köpa?
    Kanske någon har bilder på sitt kök med sådana handtag?

• Svar på tråden Handtag till köksluckorna?
  • Äventyr

Jag tror faktiskt att det funkar med vilka längder som helst. Dock får det inte slå i varandra, det måste vara praktiskt.

• mrs holiday

Vi har de handtagen på våra luckor och de är hur fina som helst (har tyvärr ingen bild). En del har ju till och med handtag som täcker precis hela luckan i längd så 24,5 cm kommer inte att se för långt ut, det lovar jag.

• Nahla

Okej,har ännu inte kunnat bestämma mig. Men jag tror att det kommer göra sig bäst om jag sätter dom liggande på skåpet också. Men då blir det ju att köpa dom i olika storlekar eftersom skåpen är olika bredd. Hoppas det ska bli snyggt. =)
    Men hur gör man på ett skåp som en garderob (städskåp) med handtagen då? Mitten?

• Kaxmaja

Vi har sådanna IKEA handtag. Tror de finns bilder i galleriet. Våra skåp är 92 höga, så de är ju nästan samma som du har. Ska gå och mäta handtagen för att se vilken storlek vi har

★★L+M=Sant ★★
  • Kaxmaja

Våra är 24.5

★★L+M=Sant ★★
  • Nahla

Angelzezzan: Super fint i ert kök. Ni hade handtagen stående? Fast inte överallt eller? Tyckte jag såg något som såg ut som liggande på en dörr till höger på en av bilderna?

• Kaxmaja
    Nahla skrev 2007-06-26 22:31:55 följande:
    Angelzezzan: Super fint i ert kök. Ni hade handtagen stående? Fast inte överallt eller? Tyckte jag såg något som såg ut som liggande på en dörr till höger på en av bilderna?
    På skåpen har vi dem stående. Men på "utdragsskåpen" och lådorna har vi dem liggande Fixade köket i august och jag är fortfarande super nöjd
    ★★L+M=Sant ★★
Svar på tråden Handtag till köksluckorna?