cvc kod? när man betalar med kort på nätet?
var på kortet hittar jag den koden?
var på kortet hittar jag den koden?
På baksidan där du har skrivit ditt namn
På Visa el Mastercard är koden lika med de tre sista siffrorna som är tryckta i namnteckningsfältet på kortets baksida.
På baksidan finns en tre eller fyrsiffrig kod beroende på vad du har för kort
på baksidan, dom tre sista siffrorna.
baksidan.. fast betalar man via nätet så bör man ju använda sig av nätkort, dvs du gör ett tillfälligt kort av ditt kort, tjänsten är gratis gå in på din banksida! då får du alltid fram en bild på ett kort med kortnummer, mm..
På baksidan av kortet, sist i raden av siffrorna.
jag skulle aldrig betala med riktiga kortet via nätet!!! finns det ännu sådanna som gör det ??
pikku enkeli tydligen..
Dom 3 sista siffrorna på kortets baksida
Vadå kan det vara risk med det, tänkte köpa en grej via ett seriöst företag?
kommamma, oavsett hur liten risken är så varför inte använda sig av ett säkert betalningssytem när det finns gratis??
Förklara för en oförstående som betalar med kort på nätet vad nätkort är?
nätkort = e-kort,
e-kort gör du ett nytt på nätet för varje affär, du knapprar in hur mycket max som får dras och hur många gånger beloppet får dras ( tex en gång) du får en bild på ett kort, dvs kort nummer osv. detta nummer knapprar du in när du betalar, dvs precis som att det vore ditt riktiga kort, enda skillnaden är alltså att detta kort bara kan då användas en gång ingen kan få ut mer pengar än max beloppet du angivit och bara en gång.. till skillnad mot att du lämnar ditt vanliga kort nummer då kan man ju använda den om och om igen hur mycket som hellst...
gå in på bankens sida å läs om e-kort...
eller snarare här
www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,135175,00.html
för den som har maestro så funkar det ju inte att betala på nätet med den, men man kan ansluta den oxå till e.kort å då blir e-korten automatiskt ett mastercard
Tack hotten! Skall genast läsa på
Använder ofta E-kortet, har swedbank, för att vara riktigt säker och slippa den mikroskopiska risken.
Dock så går banken/visa in och ersätter om man betalat med sitt vanliga VISA och har varit normalt försiktig med sitt kort. (Kollat upp om affären verkligen finns osv, problemet med nätet är ju oftast vad man inte vet om nätaffären eg existerar...)
MEN risken är större att bli lurad vid betalning på restaurang/affär i verkliga livet... I utlandet släpper jag aldrig kortet ifrån mig
Erkänner att jag ibland av ren lathet använder vanliga kortet på seriösa, väl krypterade och välkända siter, för risken att du skulle förlora pengarna där existerar inte! Visa/banken går ju absolut in och ersätter om det "skulle försvinna pengar"...