• Silverkatten06

Hur ta död på buskens rötter?

Vi har i flera år fösökt att bli av med en buske, men det går ta mig tusan inte! Har grävt och grävt och kapat rötterna, men likförbenat så växer den upp igen

Finns det nån mirakelkur? Kan man hälla på nåt medel eller måste vi verkligen gräva upp hela gräsmattan för att få bort ALLA små rotdelar?

• Svar på tråden Hur ta död på buskens rötter?
  • Pikku Enkeli

Såg på tv om nån eco-plugg som man borrade in i stammen eller så..

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Silverkatten06

Tack för tipset, det ska jag testa. Men när jag googlade verkar det vara för träd, undrar om det går att borra in såna i de små buskgrenarna...

• ALJO

Att täcka med plast eller tex gammal heltäckningsmatta i två år borde funka.

• Silverkatten06
    ALJO skrev 2007-06-13 16:57:24 följande:
    Att täcka med plast eller tex gammal heltäckningsmatta i två år borde funka.
    Kan man täcka med plast/heltäckningsmatta och sedan ha jord över så att man kan så gräs ovanpå?
  • Nananas

Round-Up är rätt effektivt. Men det tar kål på allt annat som växer strax intill oxå, tex gräs.

Those three words are said too much.They`re not enough.
  • Silverkatten06
    Nananas skrev 2007-06-14 10:01:03 följande:
    Round-Up är rätt effektivt. Men det tar kål på allt annat som växer strax intill oxå, tex gräs.
    Hmm, det låter ju inte så bra. Vår envisa buske står i gräsmattan och vi vill ha bort den för att få några kvadrat gräsmatta till. Planen är alltså att så gräs där busken står...
  • Anna i Hult

Ja-det går utmärkt att täcka med markväv-finns på handelsträdgården.Den släpper igenom vatten men inget annat och du kan med fördel lägga jord över och så gräs. Om ett par år drar ni undan väven och lägger tillbaka den nya gräsmattan.

• Silverkatten06
    HultAnna1 skrev 2007-06-14 10:04:28 följande:
    Ja-det går utmärkt att täcka med markväv-finns på handelsträdgården.Den släpper igenom vatten men inget annat och du kan med fördel lägga jord över och så gräs. Om ett par år drar ni undan väven och lägger tillbaka den nya gräsmattan.
    Det låter ju perfekt, ska testa det!
  • Silverkatten06
    jennypennypannkaka skrev 2007-06-14 10:05:07 följande:
    *garvar*Den rubriken gillar jag.
    *garvar högt* Hade jag inte ens tänkt på förren du sa det!
Svar på tråden Hur ta död på buskens rötter?