• biltokig1

Bröllop utomhus... tips???

Såg ni på Äntligen hemma igår??? (12/6) de gjorde iordning i en trädgård där två poliser skulle gifta sig.... det var ju hur fint som helst!!!Massa ballonger och fin dukning

Vill oxå gifta mig utomhus, på en brygga vid svärföräldrarnas sommarstuga har vi pratat om.

Någon som gift sig utomhus och har tips och råd, var ska man tänka på???

Man vet ju aldrig med vädret lixom...

Funderar även på klänning, vad passar då? Det ska vara ett lite mindre bröllop med de närmaste och så...

Monz 061127 Mammas lilla prins!!!
  • Svar på tråden Bröllop utomhus... tips???
  • mizztigger

jag gifter mig utomhus, har köpt in 2 tält där gädterna skall sitta under. det kan regna, det kan vara gassande sol.. skönt att få sitta under något då.

vad mer. ljudet måste du kolla upp. om du skall ha sång mm kan det var bra och vara på en plats där det inte blåser så lätt, ljudet kan blåsa åt fel håll... Glad 

kan även blåsa så pass att frillan blir förstörd..

jag kommer ha en knälång klänning, vill inte ha gräsfläkar. kommer även gifta mig barfota i gräset för att få den äkta sommarkänslan.

• snillis

Vi hade planerat att vigas utomhus och att ha maten inomhus men det regnade utav helvete så vi fick vigas inomhus

• AnneSophie

Man ska tänka på att be till vädergudarna!

Vi gifte oss utomhus på vår terass för snart två år sedan. Hade otrolig tur med vädret också. Sol och 28C!
    Vi hade dock satt upp ett partytält på gården där vi hade bordet. Tanken var ju att om det kom regn (det hade regnat dagarna innan) så skulle det skydda men i själva verket så fick tältet agera solskydd.

Jag hade på mig en vit linneklänning, med tunna axelband, och en tunn lite transparant tunika över. Var ju dessutom höggravid så det gällde att hitta något bekvämt att ha på sig.
    Gästerna skulle, på våra order, ha på sig avslappnad sommarklädsel. Inga kostymer eller höga klackar.

Det var verkligen en underbar avslappnad dag som gästerna fortfarande pratar om med gjädje.

• waersta

Åh vad fint med barfota.

Vi har också tänkt gifta oss utomhus, men tror vi ska ha festen inomhus. Vi har också en reservplan om det regnar att vara inne.

Jag ska ha en lång klänning.

• mizztigger

även vi kommer ha festen samt middagen inne. om det regnar är det inte så kul att sitta ute samt att det kan vara skönt att få sitta inomhus och äta, vi kommer varqa i en trädgård där det finns buskar och trän, det betyder kryp och flygande saker... Räcka ut tungan

• biltokig1

joo har oxå tänkt att ha regn/sol skydd.... men antagligen festen inomhus om det går, ska räkna lite på hur många vi skulle bli och om vi får plats. Finns ju ingen el där heller så mycket man får tänka på om det går att lösa. Annars får vi väl ta det nå´n annan stan och ha festen i nå´n bättre lämpad lokal.

Bara det att i mitt huvud så är det helt perfekt =) och sol *ler*

Monz 061127 Mammas lilla prins!!!
  • mizztigger

ja.. jag har inte räknat med nått regn inte! det finns inte med i mina planer..

(fast ja har gjort en plan B utifall att det regnar ohc har sig)

Svar på tråden Bröllop utomhus... tips???