• trollprinsessan

7-kamp på midsommar.. behöver hjälp.

Jag ska för 4:e året i rad ordna en 7 kamp för några släktingar till Midsommarafton.

Men jag har råkat ut för rejäl idétorka!

Hjälp mig att komma på lite lekar och tävlingar!!!
    PLZ

Vi testade på Norsk karaoke (lyssna på en låt och nynna melodin) och Så ska det låta (momentet med siffror där man ska sjunga låtar med orden osv)...

Men jag behöver fler idéer!!!
    Det är barn med i tävlingarna så det får inte vara för komplicerat och för fysiskt krävande.

• Svar på tråden 7-kamp på midsommar.. behöver hjälp.
  • Tini

Kasta hästsko
    pil & ballong
    hoppa säck
    Kasta lasso
    minigolf

lite förslag iaf!

• Pojkmamma x3

Vi gjorde en rolig sak på ett 40-års kalas jag var på nyss.
    Vi var utomhus, lekledaren delade upp oss i två lag ( man behöver inte vara många).
    Sedan fick vi 21 vedträn att lägga ut i en rad på gräsmattan (typ som en stege).
    Ett lag fick börja att ta bort 1 till 3 vedträn ( man fick välja själv). Sedan var det andra lagets tur. Det laget som fick lov att ta det sista vedträt förlorade. Man fick alltså lov att tänka och klura lite, lite svårt för barnen kanske men dom kan ju vara med och plocka vedträna iallfall :)
    Tydligen så ska det kunna avgöras på första omgången, alltså hur många det första laget tar, men jag har inte riktigt lyckats klura ut det ännu.
    Tror dom haft det med på Robinsson.
    Ha en bra midsommar!

• strojes

gå treben
    stövelkastning (vi gjorde en kul variant där man står med ryggen åt det håll man ska kasta, böjer sig framåt och kastar stöveln mellan benen över ryggen)

• Vombell

Stövelkastning hade vi. Var jättekul och faktiskt inte helt lätt Alla hade roligt, både barn och vuxna.

• Mysluvan
    strojes skrev 2007-06-13 15:08:13 följande:
    gå trebenstövelkastning (vi gjorde en kul variant där man står med ryggen åt det håll man ska kasta, böjer sig framåt och kastar stöveln mellan benen över ryggen)
    Vi brukade oxå ha stövelkastning. Men har sltuat med det då det tydligen är livsfarligt om man ramlar. Vet inte men det kan tydligen sluta väldigt illa om man ramlar på nacken.
    Helt OT jag vet, men ville ändå varna.
    Många är kallade, få är utvalda.
  • Mysluvan

Backhoppning är ju kul kom jag på. Du hoppar typ säck fast med en drickaback.

Många är kallade, få är utvalda.
  • Arvnor

Tampongleken
    Bind fast snören runt midjan på deltagarna, baktill hänger en snörbit med en tampong fastknuten(ungefär i knähöjd). Tampongen ska doppas i en flaska med vatten som man har mellan benen utan att man hjälper till med händerna. Rätt svårt. När man fått ner tampongen väntar man tills den vidgat sig tillräckligt för att man ska kunna lyfta flaskan, därefter springer man en kort sträcka med flaskan dinglande. Barn kan få hjälpa till med händerna.

Äppelleken
    Häng upp äpplen i träd eller liknande. Uppgiften är att med händerna på ryggen äta runt hela äpplet. För barn kan det räcka med en tugga.

Leta mask
    Lägg "maskar"(klippta kolasnören el dyl) på en tallrik, täck med mjöl. Uppgiften är att, endast med munnen, plocka maskarna. Antal på en minut eller bestämt antal. Ny tallrik för varje deltagare och gärna skyddsrock, det blir kladdigt. Om man vill göra det ännu roligare sprejar man vatten i ansiktet först med duschflaska.

• Tjej 83

lägg ett äpple i en hink med vatten o delatagaren ska försöka ta en tugga av äpplet. händerna får de ha runt hinken..
    hehe

sätt en vattenflaska mellan käna os täll dej på alla 4a över en hink o skall tömma vattnet från flaskan ner i hinken hehe.

• strojes
    Mysluvan skrev 2007-06-13 15:11:15 följande:
    Vi brukade oxå ha stövelkastning. Men har sltuat med det då det tydligen är livsfarligt om man ramlar. Vet inte men det kan tydligen sluta väldigt illa om man ramlar på nacken. Helt OT jag vet, men ville ändå varna.
    Trilla kan man väl göra med vad man än gör ju. Var har du hört detta? Skulle det vara något speciellt just vid stövelkastning?

Detta är alltså bara en fråga inte något påhopp på ditt inlägg!
  • Laire

Springa med ägg (man har ägget i munnen på en sked)

Tandem-skidåkning, man tar en planka och her fast remmar att sätta fötterna i, så ska varje grupp komma först till mål. Ju fler man är på plankan desto roligre/svårare.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
Svar på tråden 7-kamp på midsommar.. behöver hjälp.