• TheSunset

Huvudvärk, yrsel och illamående...Spänningshuvudvärk???

Har haft sån huvudvärk nu i en vecka....går ju inte över.
    Har testat alvedon..
    Jag blir tung i huvudet..svimfärdig och får illamående.
    Har aldrig haft så här ont och så länge...

Sökte lite på internet på symtomen...
    Det jag hittade va spänningshuvudvärk....Du som har det beskriv gärna symtomen....Och va kan man göra...vill inte ha ont längre....

Eller om ni har några andra tankar på va det kan vara så e jag tacksam för lite svar...!

♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-14 15:04:34:
    Nu e jag hemkommen....

Läkaren trodde det va regäl spänningshuvudvärk...
    men har tagit prover som jag får svar på nästa vecka.

Och att jag ska ta det lungt och vara LEDIG mera...Min kropp har sagt ifrån.

Jag måste vara ifrån barnen mera...Så nu ska Hampus (stora sonen) få åka till sin mormor ett tag.
    Så får jag lite avlastning där.

Jag e alltså utbränd...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 12:21:23:
    Nu har jag verkligen fått svar...Som jag sa kände mig inte så utbränd...och så kanske det va till en liten mängd men det som gjorde allt va detta:

Nu vet jag varför jag har ont i huvudet....

Och jag är snart 4630 kr fattigare...

Jag ska få glasögon...Behöver det när jag läser, sitter vid datan. kollar på tven...eller om jag ska köra bil....
  • Svar på tråden Huvudvärk, yrsel och illamående...Spänningshuvudvärk???
  • nybliven lappjänta

så blir jag om jag har varit i solen för mycket(släng av solsting), kan vara det vackra vädret å för lite vatten.
    prova att drick massor av vatten å använd keps eller nåt om du går ut!

• tezzi82

min man har samma sak och det går inte över han har haft det i 3 veckor nu han vaknar mitt i natten för att det gör ont. han var hos läkaren och tog blod prov det kan ju vara migrän eller nån infektion i kroppen du har tycker du ska gå till läkaren annars finns det recept fria migrän tabletter på apoteket läkarna vill gärna att man ska ha provat dom först innan man kommer dit. lycka till och hoppas att det blir bättre

• TheSunset
    nybliven lappjänta skrev 2007-06-13 16:58:20 följande:
    så blir jag om jag har varit i solen för mycket(släng av solsting), kan vara det vackra vädret å för lite vatten.prova att drick massor av vatten å använd keps eller nåt om du går ut!
    tezzi82 skrev 2007-06-13 17:00:52 följande:
    min man har samma sak och det går inte över han har haft det i 3 veckor nu han vaknar mitt i natten för att det gör ont. han var hos läkaren och tog blod prov det kan ju vara migrän eller nån infektion i kroppen du har tycker du ska gå till läkaren annars finns det recept fria migrän tabletter på apoteket läkarna vill gärna att man ska ha provat dom först innan man kommer dit. lycka till och hoppas att det blir bättre
    Tack för era svar...får nog ringa doktorn..
    Kanske e bäst...man blir ju lite rädd när man känner sig så konstig i huvudet..:(
    ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • Zebilah

Här har du en till med samma symptom som dig fasst jag är även yr hela tiden.

• chill72

Hej!
    Man ska alltid kolla upp sådana där symptom så det inte är någon infektion eller så som spökar. Men annars kan jag säga att spänningshuvudvärk hade jag för 5 år sedan i 4 månader (!) i sträck... och nu får jag det så fort det blir lite press och stress i min tillvaro, och tyvärr är det ganska ofta med jobb och barn osv. Men avslappningsband och promenader är bra medicin i så fall! Men som sagt, besök läkaren först för att kolla så du inte är sjuk på något annat sätt.

• Zebilah

Ja min läkare sa idag att jag kanske har en infektion i en cell innanför tinningen, det påverkar även synen (som det gjort i mitt fall) men går att bota och då blir allting bra igen. Som sagt ta kontakt med vc

• Cissi76

Har precis varit hos läkaren för samma sak. Fick beskedet spänningstillstånd. För mig hjälper det att träna. Det mjukar upp spända muskler och får mig generellt att må bättre.
    Men beställ tid för undersökning först. Jag spände mig för att jag var orolig för att jag var yr. Nu vet jag att inget är fel och kan därför slappna av mer.

• Zebilah

Cicci76

Var du yr hela tiden då eller? Kännde du att det påverkade din syn nått?

Svar på tråden Huvudvärk, yrsel och illamående...Spänningshuvudvärk???