• nena25

Diarre och feber på 2-åring

Det började igår em med att han fick frossa och febern steg snabbt till 39.4. Hade det hela kvällen och natten ( mer då tror jag )Och hela 39.9 imorse halv sju. Då hade han bajsat rejält löst, verkade haft magknip tidigare på kvällen och natten (han skrek inte men besvärad) Sen var det löst en gång till på morgonen och en gång nu på em. (vattning, mörkgrönt , lite slem) Inte så mycket feber nu. Har fått i han lite blåbärspure utblandat med lite vatten, några skedar risgröt, lite smörgåsrån och vatten. Vill inte ha majsvälling. Kan man ge lite A-fil?
    Brukar man ha så hög feber vid diarre/lös mage? Är det något jag bör kolla upp? Han är iallafall lite piggare emellanåt nu mot kvällen. Har mest sutti i mitt knä i soffan och tv'n hela dan. och sovit 3 timmar.

• Svar på tråden Diarre och feber på 2-åring
  • Sportfåne

Visst kan du ge lite a fil. Prova med något han tycker om och jätte viktigt med vätska förstås.Förlorar ju mkt både pga feber o diarre.

Ja man kan få hög feber vid diarre. beror ju på någon form av infektion.

Skönt dock att han är bättre idag.
    Skull han bli sämre igen med hög feber o diarre så kan man ju ringa HSU eller ta kontakt med doktor. Annars verkar det ju förhoppningsvis ha vänt nu.

• nena25

Tack så mycket för råden! Man blir ju så lätt lite över-orolig när det gäller ens små liv Jag själv brukar ju också få feber vid magsjuka, men det är väl för han är liten

Svar på tråden Diarre och feber på 2-åring