• Matten

känsel bortfall på magen

Är i v.37+5 och så klart börjar det bli trångt och knöligt i magen =. Jag har sedan igår ont i den övre delen av magen på en fläck. Det är inte någon kraftig smärta utan mer som ett obehag. Men jag har känsel bortfall i huden utan på magen i samma område (ungefär där magsäcken sitter).

Någon som fått känsel bortfall i huden? Ska jag kontakta BM imorrn? Någon som vet?

• Svar på tråden känsel bortfall på magen
  • Blå Flygare

Min BM sa att det förekom, och att de inte vet varför, men att det troligen är att nerverna sträcks ut. Både känselbortfall och hypersensivitet förkommer och man gör inget år det eller oroar sig för det.

• Belin

Med min första så försvann känseln på magen, från naveln och utåt ungefär, dvs där det töjs ut mest. Sen började det klia på samma ställe.. (?!??), hur sjutton gör man då. Jag kliade, men kände inget, så det fortsatte att klia... jättejobbigt. Så fortsatte det ända tills förlossningen. Efter den så blev samma område helt plötsligt hyperkänsligt och till och med troskanten (kejsarsnitt, så det blev höga härliga trosor efter det) gjorde skitont. Det gick tack och lov över på några veckor, ungefär i samma takt som maggen drog ihop sig och blev "normal" igen.

Nu är jag gravid igen och börjar tappa känseln på samma ställe, så snart kommer väl kliandet antar jag...

• Belin

Det började då som nu i vecka 34-35.. glömde att skriva det.

• C r e d o

Jag har fått känselbortfall alla tre graviditeterna runt naveln, beror på spänningarna i huden. Det har suttit i en stund efter förlossningen sen har det blivit bra mellan varje graviditet. Det är nog ingen fara, men om du har ont ska du så klart kontakta din bm.

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • delfin73

hej! hade samma som du Matten på exakt samma ställe med min yngsta, inget att oroa dig för. till mig sa de oxå att det var nervtrådarna.

• Granada

Har känselbortfall och "myrkrypningar" pâ ovansidan av magen och har haft sâ frân och till sedan vecka 28. är nu i vecka 37 och har fortfarande frân och till, vanligtvis efter att jag ätit.

• Lequisha
    Belin skrev 2007-06-15 19:44:47 följande:
    Med min första så försvann känseln på magen, från naveln och utåt ungefär, dvs där det töjs ut mest. Sen började det klia på samma ställe.. (?!??), hur sjutton gör man då. Jag kliade, men kände inget, så det fortsatte att klia... jättejobbigt. Så fortsatte det ända tills förlossningen. Efter den så blev samma område helt plötsligt hyperkänsligt och till och med troskanten (kejsarsnitt, så det blev höga härliga trosor efter det) gjorde skitont. Det gick tack och lov över på några veckor, ungefär i samma takt som maggen drog ihop sig och blev "normal" igen.Nu är jag gravid igen och börjar tappa känseln på samma ställe, så snart kommer väl kliandet antar jag...
    Har exakt likadant. Känselbortfall och klåda märkligt nog.
    Samtidigt är jag jättekänslig precis under höger bröst så tom en tröja kan göra jätteont mot huden.
    Men har hört att allt detta är normalt.
  • lillamammsen

Fick känselbortfall med första barnet och det sitter fortfarande i fast det blir mer nu när magen är större..

Svar på tråden känsel bortfall på magen