• maade

Snygg MED tandställning - tips!

Ja, jag har fått tandställning... riktig räls både uppe o nere! 20 år gammal och med en pojkvän på g!

Jag vet att många tycker att det är sött med tandställning osv. men man känner sig INTE attraktiv, iaf inte jag! Så, alla tips för att känna sig snyggare med stål i munnen välkomnas tacksamt!

Det kan gälla smink, hår, kropp o allt annat :D

• Svar på tråden Snygg MED tandställning - tips!
  • MammaFia

Var dig själv!

Jag fick tandställning när jag var 28 år. Under den tiden träffade jag min man.

Tog bort tandställningen strax innan jag fyllde 30.

Tycker att det nog var enklare att ha tandställning som vuxen än vad det verkar vara för tonåringarna.

Jag har sett att det finns tandställnings smycken man kan sätta på. Olika färger å grejer.
    Men det är bara att vara sig själv. Om du inte bryr dig om att den sitter där, så gör ingen annan heller det.
    Tänk vilket snyggt smile du kommer att få

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • mysrester

Försök bara att inte le med munnen öppen.

• mysrester

tandställning med smycken ger starka Ugly Betty-vibbar

• skorpionen80

Se till att snabbt ta bort matresterna som fastnar ;)

• maade

Försök bara att inte le med munnen öppen.

???

• mysrester

Ja alltså le inte så tandställningen syns. Ett leende med munnen fast så syns det inte. I övrigt är det ju bara att vårda sitt utseende som alltid annars.

• maade

aha, tack.. :) men jag brukar alltid le med öppen mun så det blir nog svårt!

• Ylle

man lägger mindre märke till tandställningen om du ler precis som vanligt. annars ser det ut som du försöker dölja den.

• mysrester

Okej men borsta bara tänderna extra noga isåfall! Minns när jag var i grundskolan så hade jag klasskamrater med sån tandställning, och tydligen borstade de inte tänderna särskilt bra, för det fanns alltid matrester och nån vit gegga fast i tandställningen, riktigt oaptitligt.

Håller du den fräsch och beter dig naturligt så lägger folk säkert inte märke till den (om du då inte väljer att lägga i färggranna smycken i tandställningen så den ses på långa håll).

• Ylle

jag hade tandställning för några år sen och hade genomskinliga gummiband mellan plupparna. det var dumt. dom blev fort missfärgade och då såg det bara äckligt ut.

• maade

hur funkar det att kyssas etc. med killen då? :)

• MissBlaise

Haha le med stängd mun. Ehh jag hade tandställning i nästan fem år haha och det var minsan ingen som yttrade sig om den, att det skulle vart fult och jag skulle le med munnen stängd. Personligheten gör allt, om folk ser att man inte vill visa den, visst fasen blir man ful då. Och fasen så snygg käfft man får sen

• Ylle

maade: inga problem. men man kan själv få lite skavsår i början om man ska.. öööh.... hålla på med orala aktiviteter längre ner.

äh. suga kuk, helt enkelt.

• mysrester

Hahaha jag läste en gång om en tjej med tandställning som skulle suga kuk, men fastnade i kikllens förhud och de fick ringa efter ambulans.

• Thilda

Mitt bästa tips är att inte försöka hänga upp dig så mycket på att du har tandställning. Var som du tidigare varit. Och som någon skrev, le inte med öppen mun. BAAH, klart att du ska göra det. Ett ärligt leende är ju sååå mycket finare än ett ansträngt sådant.

Svar på tråden Snygg MED tandställning - tips!