• annnniz

kurrande mage...

Är i vecka 27 och det kurrar i min mage nästan hela tiden, vet inte riktigt vad det kan vara, när det kurrar känns det som man skulle vara jätte hungrig fast man inte är det. Funderar på om det är något med tarmarna? hela magen känns som den durrar, som typ bebisen skulle tok darra, fast den inte gör det...
    Vill såklart veta om det är något farligt eller något som man måste åtgärda..?

Har känt det i två dagar nu, om det gör någon skillnad...

tacksam för svar!!

• Svar på tråden kurrande mage...
  • annnniz

ingen som kanske vet nå?

• trollet83

Hmm..du tror inte det är bebisen som sparkar då?De säger ju att det bland annat kan kännas som kurr i magen när bebis sparkar.

• Mrs Tercan

Jag kan också känna att det kurrar i min mage ganska ofta men när jag frågade runt lite så sa dom att de troligen berodde på att bebben ändrar ställning i magen o därför låter det som om de kurrar, och att det blir trångt för tarmarna eftersom dom pressas ihop o gör plats åt bebisen =?

men jag vet inte med säkerhet men du är inte själv om de iallfall=)

• trollet83

oj, såg nu att du skrivit durra o inte kurra, men om det känns som om det vibrerar kanske det med kan vara att barnet rör sig i magen som mrs Tercan skriver..
    Om du känner dig mer orolig så ring din bm!

• pollykalasnjikov

det händer ju ganska mycket i magen, tarmar som pressas i hop och det är mycket som inte sitter där det brukar..
    tror inte det är något farligt..

• annnniz

jag känner ju av bebisen hela tiden annars, och det känns inte lika som när den rör sig eller sparkar (det känner man väldigt väl)...fast nu har jag inte haft det på ett tag, så det var väl inget speciellt att oroa sig för....tror det är något med tarmarna, det va någon som sa det på jobbet, måste höra lite mera vad hon menade...=)

Svar på tråden kurrande mage...