• Mish

    PCO-tejer; hur ofta har ni mens?

    Ja, som rubriken lyder, här kommer lite frågor ang mens till er tjejer med PCO/PCOS

    1. Hur ofta har du mens?

    2. Om du har mens varje månad- är den regelbunden dvs tex 30 dagar emellan?

    3. Hur ofta har du ägglossning? ( Om du vet det dvs)

  • Svar på tråden PCO-tejer; hur ofta har ni mens?
  • C r e d o

    1. 4-8 gånger per ca.
    2. -
    3. Aldrig eller mycket sällan, enligt både blodprov och tester.

    Vet inte vilka problem du har men kan ju tipsa om Pergotime som stimulerar ägglossningen. Med Pergotime får jag cyklar på 32-36 dagar ca.


    * Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • C r e d o

    1. 4-8 gånger per år skulle det vara...


    * Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Mish

    Hm..Ja om jag skulle svara på min egen fråga så skulle det se ut så här:
    1. Vanligtvis ca 1 gång/mån, men det kan "hoppa" lite så med det i beräkningen ca 11 ggr/år

    2. Nja- i de flesta fall ca 32- 33 dagar emellan, men har varierat från 29-46 dgr i enstaka fall.

    3. Ägglossning vet jag inte - läkaren sa (utan att ha gjort blodprov?!!) att han gissade på ca 2-3 ggr/år. Skulle mao vara fler ggr men skulle också kunna vara aldrig...

    Mingos; Pergotime ska man väl bara ta när man vill bli gravid? (nu vill jag i och för sig det- men det vet inte min läkare ännu, ska boka in en tid efter sommaren) Jag ska äta p-piller över sommaren för att låta äggstockarna vila o förhoppningsvis få regelbunden mens.

    FLER SVAR TACK!

  • C r e d o

    Ja, Pergo tar man ju när man vill bli gravid. Tog det för givet... Lycka till efter sommaren då!


    * Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Zazza

    1. Hur ofta har du mens? - varje månad

    2. Om du har mens varje månad- är den regelbunden dvs tex 30 dagar emellan? - 31 dagars cyckel

    3. Hur ofta har du ägglossning? ( Om du vet det dvs)- vet inte.. men några gånger om året..

    åt pergotime för att bli gravid med rasmus... men har blivit gravid 2 gånger spontant med det har slutat i ett mf och ett ma... äter nu pergotime igen, och hoppas man kan få ha lika tur igen...

  • icefemale

    Har oregelbunden mens. Allt mellan 31-65 dagar det senaste året. Har sällan ägglossning, ca. 3 ggr/år. Ska börja med pergo nästa cykel.
    Har lyckats bli gravid utan mediciner. Då jag blev gravid (2003) hade jag bara mens 3-4 ggr/året. Snacka om lyckoträff!!!


    ♥♥♥ Filippa 040611 ♥♥♥
  • kiwi05

    1. Jag har väldigt oregelbunden mens med 45-90 dagar emellan.

    2. -

    3. Jag ägglossar nog aldrig spontant, inte vad läkaren eller jag själv tror i alla fall. Pergotime fungerade inte på mig heller. Nu är det iVF som gäller

  • Mish

    Tack för de svar som inkommit hittills
    Ja där ser man vad olika det kan vara. Jag hoppas på en sån där "lyckoträff"- att man ändå lyckas pricka in nån av de få ägglossningarna jag ändå (kanske) har.. Men det är en jobbig väntan..

    Men som sagt- jag skulle bli jätteglad om flera med PCO vill svara!

  • Big eyes

    1- I snitt 1 gång varje månad

    2- Nja, runt 32-40 dagar är menscykeln på

    3- Cirka 5-6ggr / år

Svar på tråden PCO-tejer; hur ofta har ni mens?