• ratwoman

Rund och sund på MAS i Malmö

Hej tjejer.
    jag tänkte fråga er om ni har någon erfarenhet av vattengympan och profylaxkursen som Rund och Sund har i Malmö på MAS.

Är det verkligen värt att lägga alla dessa pengar på de 2 kurserna.

Jag hoppas att jag får många svar.

• Svar på tråden Rund och sund på MAS i Malmö
  • karmasus

Jag har gått profylaxkursen och tycker den är super. Hade verkligen användning av det vid förlossningen! Min sambo fick nog ännu mer ut av det än jag =) Han säger att han kände att graviditeten och hand roll under förlossningen blev mer tydlig.

Kanon! Rekommenderar Kerstin Faxe som håller i en del av kurserna.

• ratwoman

karmasus:
    tack för svaret. jag pratade med min kille om det idag men han tyckte att det var på tok för dyrt
    Men som jag sa till honom.. att eftersom jag utav medicinska skäl inte kan föda med medicinska smärtstillande medel så SKA jag gå på denna kursen. Han blev en aning tyst och sa att ja det är klart.. men jag har inte råd att betala den...

Så nu ska jag önska mig den kursen i födelsedagspresent av min familj.

När tror du är den bästa tiden att gå en sådan kurs. Jag funderar på att gå den ca 1 månad innan mitt barn ska komma

• Sjöjungfrun

Om du vill gå tycker jag du ska anmäla dig så fort som möjligt.
    Vi vill gå profylaxkursen och anmälde oss som det stod på hemsidan direkt efter UL V. 18 då var redan alla platserna slut även om det stod att det fanns lediga platser på hemsidan.

Det är all min erfarenhet.

• ratwoman

sjöjungfrun:
    Tror du att de redan kan vara uppbokade i oktober???
    jag vill juh så hemskt gärna gå då.. ca 1 månad innan BF.

• Sjöjungfrun

Ring och hör med dem. Det går inte att tro på vad som står på nätet för de verkar inte uppdatera antal platser så ofta.

Svar på tråden Rund och sund på MAS i Malmö