• Snice

OB inom vården för nationaldagen?

Nationaldagen (6 juni) var ju förra veckan! Vi som arbetade den dagen, vad ligger OB på? En del säger att det är storhelg och en del säger att det är "vanlig" helg. Vad stämmer egentligen?

• Svar på tråden OB inom vården för nationaldagen?
  • Rokka Jill

o det började redan 19 dagen innan tror jag.. Jag är int esäker på det sista men storhelg är det.

jesså...
  • prinsesstårtan

natinaldagen är en vanlig söndag.

• Rokka Jill

Är du timanställd kan du ju fylla i storhelg så får de ju rätta efter det. Men jag är ganska säker på att det var storhelg.

jesså...
  • Snice

Ok, låter ju rimligt enligt mig eftersom Nationaldagen blev helgdag itälet för annandag pingst som är storhelg.

Men enligt min chef så är detta en vanlig helg när det gäller OB.... jag har svårt att accpetera det....

• Snice

Se, alla har olika bud! Rätt lustigt att det är så luddigt....

• puppsi

Det är som en söndag(ej storhelg)

• Rokka Jill

infaller nationaldagen en lör eller sön ska de anställda kompenseras med en extra ledig dag. Då kan det inte vara en "normal" söndag.

jesså...
  • Tant Groda

det är väl en vanlig söndag!
    vet inte hur det blir med vårt nya avtal för där skulle det bli en kompensation för den6 juni

• prinsesstårtan

tillhör du kommunal så är det vanlig söndag.

• Snice

Rokka Jill- det var ju en bättre länk du hittade! Då har jag svart på vitt kring hur nationaldagen ska ersättas! Alltså som vanlig helgdag. Trist att det ersattes lägre eftersom annandag pingst var storhelg och nu har den helgdagen sumpats!

• prinsesstårtan

hela pingst helgen är storhelg!!!

Svar på tråden OB inom vården för nationaldagen?