• Anonym

Trött, ledsen, sjuk-behöver tips på mat

Hello goa tjejer.
    Jag är jätte sjuk, deppig och allmänt nere
    Klockan börjar bli mycket och det enda jag ätit idag är 1 liten banan + två kex. Snälla ge mig tips på nått gott och snabblagat - jag har inga ideér just nu.

• Svar på tråden Trött, ledsen, sjuk-behöver tips på mat
  • Katja77

Någon form av soppa brukar ju gå bra när man är sjuk. Annars är kanske pasta och tomatsås eller liknande något? Lättast är juatt laga något du tycker om, då brukar det bli lättare att äta. Matlusten brukar ju inte vara på topp när man är sjuk.

Krya på dig!
    *kram*

• drömmaren

köp lite färdigmat o ha i frysen!!! eller räkmackor!! snabbt o lätt så är det lättare att äta!!

Kram p ådig!
    //Caroline

• bohusläntös

Ett tips är tonfisksallad, om du gillar tonfisk förstås. Ta snabbris (ska bara kokas 5 min), blanda det med djupfrysta grönsaker t ex blandningen ärter, majs och paprika eller salladsgrönsaker. Häll i en burk tonfisk (använder själv den i vatten) och rör om. Möjligt att det behöver kylas en stund ute på balkongen. Ta t ex lite Thousand island eller Rhode island dressing till, mums! Lite vitt bröd så är det ändå bättre. I annat fall kanske du skulle kunna köpa någon baguette och ev lite sallad till el dyl.

Har själv tagit till snabbmakaroner med färdiga köttbullar när magen har skrikit. Tycker du det blir torrt så köp t ex en påse brunsås som man bara rör ut i vätska och innan såsen är klar går det utmärkt att lägga i köttbullarna.

Kram

• Themis

Gillar du thai?

Köp Santa Maria Tom Kha soupmix och koka upp. Släng i lite stekt kyckling, biff eller räkor, lägg i svamp och kanske någon annan liten grönsak. Koka ris till eller köp ett gott bröd. Mums!
    --

• Cybermum

Min barn älskar, min bacon recept, brukar slåss om sista biten,
    Enkelt å gott!

Stek bacon till vlfri knaprighet, vid färdig stekt bacon,
    till sätt en burk Creme-freishe.
    koka/serveras med valfri pasta, grönsaker, vittbröd är inte dumt till....
    Smaklig måltid!

ETT TIPS! Klipp med sax remsor bacon paketet, ta bort plasten, dela baconen i pannan under värme, slipper du kladd och skära med kniv...

Svar på tråden Trött, ledsen, sjuk-behöver tips på mat