• Mamma Anna

varför sälja begagnad barnvagn så dyrt?

Jag har kolalt lite på barnvagnar på blocket och det som slår mig är att många verkar vilja ja jättemycket pengar för sina gamla barnvagnar!
    Har man använt en vagn under ett års tid så kan man väl inte sälja den för 1000 kronor under utgångspriset oavsett hur välskött den är?
    I det fallet skulle iallafall jag hellre köpa en ny vagn och betala 1000 kronor mer.
    Jag tycker det är lite irriterande faktiskt... inte för att jag ska ha en begagnad vagn men ändå. Folk är pengakåta

• Svar på tråden varför sälja begagnad barnvagn så dyrt?
  • Jennyrockar

Jamen så är det, har oxå kollat massor på blocket å man blir helt paff när man ser vad folk tror att dom ska få för sina gamla vagnar.

Men antagligen är det så att när man ska lägga ut sin vagn så kollar man liknande vagnar som redan ligegr ute å sätter pris som dom ungefär. En ond spiral helt enkelt!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Ciccilionaa

Det är bara att lägga ett skambud. Särskilt om du ser att den varit ute ett tag.
    Vi köpte en extra vagn för ngr veckor sedan. Det blev en hastig affär (och vi hade åkt långt) för han höll på att flytta och måste åka. Vi fick ned priset lite men grämer oss grymt nu när vi upptäcker fel efter fel... Punka på däcken, trasigt handtag, reva i suffletten.... Vidriga människa att "luras" så. Har eg. lust och ringa till honom så han får lite dåligt samvete!

Pruta och se verkligen till att gå igenom vagnen innan du köper.
    När du ringer först så fråga om det finns ngr skavanker eller så.
    Säger han/hon nej så vet du när du ser den att du har ett bra prutningsläge OM! du hittar ngr fel!

C, en efterklok!!!! köpare!

• Tili

Och om man kan få ett bra pris så varför inte?

Jag har sålt massor på blocket som jag fått mer för än jag köpt det!

Bl a en vagn! Jag tror att de flesta vill få ut så mycket som möjligt eller?

• Alicia05sMamma
    Tili skrev 2007-06-14 07:53:27 följande:
    Och om man kan få ett bra pris så varför inte?Jag har sålt massor på blocket som jag fått mer för än jag köpt det!Bl a en vagn! Jag tror att de flesta vill få ut så mycket som möjligt eller?
    Men att ta ut mer än vad man betalt för varan är väl lite fräckt tycker jag iaf.

Såg en annons på blocket bara härom dagen. Där ville en tjtj sälja en emmalunga scooter som var nästan 2 år gammal för 2500 :- UTAN tillbehör.

Sånt gör mig förbannad ärligt talat. En NY Em scooter kostar mellan 2100-2200 :- att köpa idag.

För 2 år sedan låg den väl mellan 1700-1900 :-

Kunde inte hålla mig så jag mailade & frågade om hon menade allvar. Då fick jag svar tillbaka att hon kunde täcka sig att sänka priset till 2100 :-
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • mina71

Men vad ska man ta för sin vagn då? Det är ju jättesvårt att sätta ett pris. Jag var också ute på blocket och tittade, eftersom jag vill sälja min vagn. Det känns som där är många till salu.

Vad hade ni tagit för en Emmaljunga duo -02?

• Alicia05sMamma
    mina71 skrev 2007-06-14 08:01:58 följande:
    Men vad ska man ta för sin vagn då? Det är ju jättesvårt att sätta ett pris. Jag var också ute på blocket och tittade, eftersom jag vill sälja min vagn. Det känns som där är många till salu.Vad hade ni tagit för en Emmaljunga duo -02?
    Svårt att säga utan att ha sett den. Men det beror ju såklart på skicket och hur mkt tillbehör det är till. Sedan kan man ju inte komma ifrån att vagnen nu då är 5 år gammal.

Ngt jag märkt när man läser annonser är att folk tror att man kan överlåta garantin på vagnen till nästa köpare/ägare, vilket man INTE kan.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • miababia

man vill ju ha ut såmycket som möjligt, sen är det väl upp till köparen att bestämma hur mycket han/hon vill ge. oftast försöker man ju pruta lite el bara ge ett bud.många säljare lägger säkert till en liten prutmån.

• mallte

Hello

Somliga tror att de ska få nypris - en tusenlapp, de brukar dock dröja ett par veckor och sen har de sänkt priset med en eller ett par tusenlappar till. Jag brukar kolla listan bakifrån, alltså de äldsta vagnarna först Nu har jag köpt ny vagn just av anledningen att jag vill ha garanti samt att jag kan lämna tillbaka den om något går fel. När vi säljer den nya vagnen ( kan tänka mig att det blir 1½-2 år efter vi tagit ut den) så tror jag att jag kanske lägger mig på halva priset mot vad jag köpt den för, beroende på skicket.

• Mamma Anna

Jag tänker som sagt inte köpa nån begagnad vagn, tycker det är kul att titta bara. För en vagn från 2002 skulle jag persoligen inte betala mer än 1000 - 1500 spänn (om den var i riktigt bra skick). För en ett år gammal vagn, halva priset kanske?

• LitenIsa

Om du håller koll på blocket ett tag kommer du snart se att alla (nästan iallafall) dem som försöker sälja sina begagnade vagnar jättedyrt blir inte av med dem. De ligger kvar jättelänge och tillslut sänks priset.

Vi hade tur och hittade en -06 Emmaljunga Edge duo combi i superfint skick och dessutom i den färg vi ville ha och den fick vi för halva inköpspriset.

Svar på tråden varför sälja begagnad barnvagn så dyrt?