• Långbenopluto

Kan man få en vagel PÅ ögat?

Som ovan:

Kan mna få en vagel på själva ögonvitan?

Jag har fått något som ser ut som en liten blåsa på ögonvitan alldeles innan den blå färgen i ögat börjar... Det gör inte ont, men det är irriterat och lite rött....

Hoppas ni förstår vad jag menar.....

Eller kan det vara något annat?

Mamma till Marcus och Isak
  • Svar på tråden Kan man få en vagel PÅ ögat?
  • Casper05

Jo jag tror att man kan få det men ett tipps är nog att gå till en optiker i alla fall...

• Långbenopluto

Nu har jag varit hos min optiker, han sa att det såg ut som att det hade läckt ut lymfvätska i ögat

Om blåsan växte eller inte hade gått bort till på måndag tyckte han att jag skulle visa upp det för en läkare...

Någon som haft så här?

• kidA

har du linser?

busbebis i magen i v 31 o busungar hemma födda -06 o -00
  • kidA

tänkte att linsen skavt på ngt sätt.

men usch vad otäckt. jag brukar få som vätska under hornhinnan. är när jag utsätts för ngt allergent. katt tex. får jag katthår i ögat så får jag så. blinkar jag jättehårt då så pressas det vätska i ögonvrån då. skitläskigt. har iofs bara hänt 2-3 ggr. men det är lika otäckt varje gång. för mig går det ner med betapredtabletter.

• kidA

tines

fast det visste inte jag heller faktiskt. innan en långhårig norsk skogkatt strök sig mot mitt ansikte (kompisens katt som jag inte gosat med förut) o jag svällde upp så här i ögat.

• Långbenopluto

Tack för svaren!

Vi får väl se om det går över eller om jag går till doktorn på måndag..

Men om det är allergi, ska det inte även klia då?

Det kliar inte och jag har inte ont, men det känns att det är något som sitter i vägen, som ett skräp eller så...

• kidA

tines

jag är ju varken ögondoktor eller optiker. men ja det kan det absolut vara. skulle tippa på att det gått ner av sig själv till imorgon.

Svar på tråden Kan man få en vagel PÅ ögat?