• nina1977

Falu BB och förlossning

Hej! Vi ska åka till Falun när det är dax, tänkte höra om det är nån som varit där nyligen och vill berätta lite. Får man blöjor där? Finns det möjlighet för pappan att sova över? Hur var det rent allmänt? Deras hemsida ger inte så mkt upplysningar... Något jag bör tänka på att ta med?

Tack på förhand! //Nina

• Svar på tråden Falu BB och förlossning
  • LovaTösen

Jag har inte fött där ännu men ska förhoppningsvis göra det väldigt snart. Bf imorgon.

Man får en låda med 12 blöjor där + att man får en reklamfinansierad baby bag som också innehåller bland annat 12 blöjor.

Det kan vara lite körigt att lyckas få plats för pappan. De har inte många singelrum och dessa är till för de som haft en komplicerade förlossning t.ex kejsarsnitt. Annars finns ju vandrarhemmet falu fängelse och det kostar lite drygt 200/per natt. Det ska finnas något patienthotell också har jag hört men det kostar ca 500/natt.

Jag har hört om många som är väldigt nöjda med personalen, i synnerhet de på förlossningen, men att lokalerna inte är de allra bästa. Det blir t.ex väldigt varm om det är varmt ute.

Jag har ju som sagt inte varit där själv förutom vid besök så jag kan ju inte svära på att allt jag skriver stämmer till 100%, men du får säkert fler svar av de med egen erfarenhet.

• nina1977

Jag födde i Gävle senast, men det är närmare till Falun nu, långt vilket som iof. Men 13 mil till gävle och 10 mil till Falun. Det är mer raka spåret till Falun (bor efter den vägen). Vi ska åka dit på studiebesök nån kväll snart. Mora hade oxå varit ett trevligt alternativ, men eftersom min dotter föddes med akutsnitt så vill jag vara på ett större sjukhus ifall det händer igen. Hoppas din bebis kommer ut snart då!! Lycka till!

• growingbelly

Å det är så trevligt på Falun. Du kommer att trivas fint. Tips om det är varmt är att ta med en fläkt, men jag känner så gott som alla bm och de är kanon! Boende för pappan för förstagångsföderskor brukar lösa sig. De är väldigt villiga att hjälpa till så gott de kan. När jag födde första fick pappan sova kvar i tre nätter!

• elliot1

Falu BB är toppen!!!! Personalen är urgullig och väldigt mån om att alla ska må bra. Kan bara säga varma ord om Förlossning och BB

• nina1977

Det låter bra, i Gävle var det trevlig personal på förlossningen, men på bb var det inget vidare...

Svar på tråden Falu BB och förlossning