• Fru sjöström

Gick in i v 38 idag och känner mig helt slut! Är det nån fler som inte har några krafter kvar?

Känns som om förlossningen skulle starta nu så skulle jag aldrig orka med den. Är ständigt trött, känner mig aldrig utvilad.
    Kanske mitt järn värde som sjunkit.....längtar till detta är över.
    Har ingen ork över till min 2,5 åriga dotter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-17 21:41:12:
    Nu har jag blivit förkyld dessutom! Tät i näsan o ont i halsen.
    Tur att man får äta rinexin under grav annars hade jag dött!!
    16 dar kvar till bf!! Snart är pinan över!

• Svar på tråden Gick in i v 38 idag och känner mig helt slut! Är det nån fler som inte har några krafter kvar?
  • LisaS

Jag känner likadant, trött och lite illamående dem senaste dagarna. Jag går in i v 38 imorgon.
    Jag har mycket förvärkar också och livmoderhalsen har blivit 1 cm kortare än vad den va för 2 veckor sedan.
    Hoppas det sätter igång på riktigt snart...är så trött på denna stora mage.

• Fru sjöström

Jag har inga förvärkar alls, sammandragningar är det enda.
    Hoppas man slipper gå över tiden, känns som om jag skulle bryta ihop om det blev så

• C r e d o

Jag har bf 24 juni och känner mig också rätt slut och trött. Vaknade i natt vid ett-tiden och tänkte att om det skulle starta nu så kommer jag aldrig orka med. Kommer sova mig genom förlossningen... Inte så troligt kanske. Men i dag känns det bättre, tycker det går lite upp och ner. Har du nån avlastning? Min man och jag har kommit överrens om att han kommer hem tidigare de dagar det är som värst, har en ganska svår foglossning så på eftermiddagarna tycker jag nästan lite synd om mina små pojkar...

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Scrapmom

Är också i v 38 och är sååå trött. Tänkte också på det häromdagen, att om förlossningen startar nu så orkar jag aldrig. Har också en 2½-åring här hemma, har dessutom svår foglossning sen v 17 som gör mig i stort sett helt orörlig. Inte lätt att sysselsätta en energisk liten pojke då
    Tack och lov är han på dagis 4 förmiddagar i veckan och får leka av sig lite där, sen har vi nära till farmor och mormor som gärna tar honom en stund. Min sambo jobbar väldigt mycket, både på sitt vanliga jobb och sen här hemma för att få färdigt efter tillbyggnad och i trädgården. Han försöker ändå ta med sonen när han fixar här hemma, så att jag ska få lite vila.
    Brukar sova en stund mitt på dagen när sonen sover middag, det är nog min räddning.

• misan84

Gick in i v38 idag o har ständigt molande mensvärk. Jätte jobbigt ska ringa bm idag o höra lite.Känner mig även deppad och orolig..inte kul...

♥ Vecka 38♥ 21 dagar kvar♥ BF 070704♥
  • tilda81

Jag går in i v.38 imon och jag känner mig väldigt pigg istället hade jajg inte vetat att det hade varit 3v kvar hade jag kunnat tänkt mig vara gravid ett tag till!
    Men jag har inga barn heller att ta hand om varit hemma nu på havandeskapspenning i 5v. Men jag har mått bra hela tiden förutom att mitt järnvärde inte vill gå upp tillräckligt.

• 80S

Har BF 25/6 känner mig aldrig utvilad min snart 4 åriga dotter tycker nog att jag är rätt trist som bara vill vila och leka lugna lerkar... Men vad ska man göra...
    Jag tror det beror på värmen oxå har inte känt så här tidigare i alla fall...
    Vi får kämpa vidare den sista tiden nu det är ju trots allt inte så lång tid kvar....

Sofie 

• AgnesNile

Är också i v 38, bf 30/6... och jag är matt i kroppen - ingen ork alls. Sover oroligt på nätterna och känner mig inte alls utvilad på morgonen. Men jag intalar mig att när det väl gäller sätter alla lagrade krafter in Då vaknar väl djuret inom mig som verkligen sover i dagsläget...

Vill att det ska köra igång snart för annars kommer jag att vänta bort hela sommaren...

• Gruffalo

Japp, samma för mig! Bf 1/7. Idag var det som om någon slog en stekpanna i huvudet är så himlans trött. Ni vet så där trött som man var i början på graviditeten. Har också en 2,5 åring som vill aktiveras...hjälp!

• UllaBella

Jag kände mig totalt slutkörd runt v.38 och tänkte att måtte jag inte behöva åka in nu, för då får de verkligen förlösa mig! Jag menar att jag inte skulle orka vara särskilt delaktig i förlossningen! Ville bara sova och gjorde det med... Nu är jag riktigt pigg, och väntar på att få åka någon gång... BF 4/6. Ingen bebis än! Hinner väl bli trött igen...

Svar på tråden Gick in i v 38 idag och känner mig helt slut! Är det nån fler som inte har några krafter kvar?