Biverkningar av Folsyra?
Är det någon mer som känner sig illamående av Folsyra ?
Är det någon mer som känner sig illamående av Folsyra ?
Ja, nåt fruktansvärt...
Ja, eller iallafall av Mitt Val Kvinna, vet inte om det har med Folsyran att göra.
Hmm...är det därför kanske???
Köpte de nya Folsyra-tabletterna på apoteket nu. Och jag har börjat må illa igen.
som jag gjorde i början av graviditeten.
Är ju i v.28 nu. Trodde man skulle slippa det då ju.
Ok, då är det inte bara jag!
Inte konstigt att man känner sig gravid varje månad..tycker det är så konstigt att man är helt säker på att nu är jag gravid och så kommer mensen iallafall! Tack för era svar! Må så gott, trots illamåendet...
Jag har aldrig haft någon biverkan av Folsyran. Har ätit den i snart 8 år. Det är ju ett vitamin, och det som kroppen inte vil ha åker ut igen.
Jag har testat lite de senaste månaderna...Käkat folsyra en vecka=enormt illamående, hållt upp ett tag=illamåendet försvinner, börjat igen=illamående som ett brev på posten..."Mitt val kvinna" mår jag ännu sämre av o det förstod jag varför när jag såg att det va ännu mer folsyra i dom än de "rena" folsyretabletterna...
Har också testat lite, hållt upp några dagar bara och sen direkt när jag börjat igen kommer illamåendet....
Har en teori jag funderat lite på... Tror att det kan va en orsak till att många mår illa i början av graviditet, ialla fall jag, eftersom jag har den biverkningen! Många börjar ju äta folsyra när de blivit gravida, inte innan...Naturligtvis mår man kanske illa av grav-hormoner oxå, men folsyran kanske inte gör saken bättre direkt...????
Annan fråga ang FOLSYRA
Äter Vitamax Kvinna som innehåller 500 (enheter ?) folsyra. Bör man äta ytterligare eller räcker det nu INNAN, medan vi jobbar i bebis-verkstaden?
Har förstått att många äter mer under själva graviditeten, men min fråga är alltså om INNAN man plussar...
Lustigt att jag halkade in på denna tråd för jag låg och tänkte på just detta igår kväll innan jag somnade. Kan mitt illamående bero på Folsyretabletterna? Har ätit i snart två månader nu och mådde fruktansvärt illa precis i början. Nu är det bättre men då har jag också "slarvat" lite under vissa dagar och veckor. Mycket möjligt att det kan vara biverkningar ifrån dessa men jag ska fortsätta äta dem för att se om de kan hjälpa oss på traven. Hoppas självklart på det och då kommer förhoppningsvis detta illamående vara värt allt :) Lycka till alla därute som väntar på plus!