• Anonym (lite trög)

gravid och midsommar...mat hjälp.

Tjena alla fl:are..

Nu kommer ju midsommar snart och har kollat på vad man får och inte får äta, men trost det blir jag osäcker att jag fattar fel(är nog lite trög?)
    Sillen är ju helt okej skaldjuren med, men jag får inte äta varmröktlax kallrökt eller gravad? är det rätt fattat?..gud vad trist jag som älskar varmrökt lax ...

Mvh Lilla jag v.9

• Svar på tråden gravid och midsommar...mat hjälp.
  • strojes

det är alldeles rätt uppfattat.
    varmrökt lax kan du äta om den är alldeles nyrökt, ej vacumförpackad och köpt i butik.

• Anonym (lite trög)

Trist att man inte hade ett eget rökeri då ... tack för hjälpen=)skydiver

• Cheera

Är laxen odlad och nygravad så ska man kunna äta den, sedan står det bara att man ska _undvika_ rökt lax.
    Men jag kommer nog inte heller äta nå fisk, speciellt om man inte vet vart den kommer ifrån.
    Sill köper jag väl en egen burk att ha för mig själv

www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV

• Halvfemhuset

Ta det lugnt. Att stressa upp sig över lite mat hit eller dit som du käkat någon gång är värre än om du skulle äta något som finns på den "livsfaliga listan".
    Tycker det pjoskas alldeles för mycket med matbiten och graviditet. Folk har fött friska barn i alla tider och levt på både ett och annat. Skulle du någon gång få i dig något som SVENSKA livsmedelsverket inte gillar är det väl knappast hela världen? Lite sunt förnuft och ingen alkohol tycker jag räcker gott och väl.

Svar på tråden gravid och midsommar...mat hjälp.