• MajaW

Avskiljare! Kantsten eller dy - Bilder.

Jag har sådana problem med vad jag ska sätta som avskiljare mellan gräsmatta och grusgång. Jag har köpt hem massor av kantsten i olika prisklasser, men inte blivit helt nöjd med någon. Funderat på vanliga stenar eller stockar. Det är dock så svårt att tänka sig hur resultatet kommer att bli eftersom vi inte har någon gräsmatta ännu. Kan inte någon/några vänliga själar sätta in lite bilder på era grus/plattgångar så jag får lite inspiration.
    Tack

• Svar på tråden Avskiljare! Kantsten eller dy - Bilder.
  • Skrutt och Skrot

Vi har satt gatsten runt vårat hus och fyllt på med singel. Har inte heller nån gräsmatta, men den ska sås så fort grävgubben är färdig. Ska ut och ta ett kort och försöka lägga in det här! Återkommer om en stund....

• Skrutt och Skrot

Finns 3 bilder i mitt album under fliken: Tillfällig mapp

• MajaW

Tack skrutt och skrot, precis sådana bilder jag är ute efter! Jättefint tycker jag, vi ska också så in vår gräsmatta snart, då kommer allt att bli så mycket finare =)

Fler tips mottages dock gärna!

• Mojnse6

Vi köpte 10*10 cm kantsten i betong för 1kr styck på 2:a handssortering. Jag lade dem i samma nivå som gräsmattan. Just för att man ska kunna köra gräsklipparen över kantavskiljarna!
    Det är nämligen så att man inte alltid orkar gå med trimmern efteråt och klippa gräset som står upp runt stenarna! Jag har nämligen vanliga stenar runt många av mina rabatter och det är inte snyggt när det sticker upp högt gräs! Bara ett tips!!

Svar på tråden Avskiljare! Kantsten eller dy - Bilder.