• marsipangrisen

blå karamellfärg??

Är det nån som vet vart man kan få tag i blå karamellfärg, och isåfallfall om den är lika ofarlig som vanlig grön, gul o röd färg?

Jag ska baka en tårta till min sons ettårsdag, andra förslag på söta barntårtor är välkomna =)

• Svar på tråden blå karamellfärg??
  • Dino78

Jag köpte min på Panduro Hobby, tror dom har onlineförsäljning men är inte säker!

DIF i själ och hjärta
  • bluebride

panduro har väl ingen blå karamellfärg?

• Laire

Lite dyr frakt (49 resp 50 SEK), men här finns massor:
    www.kakburken.se
    www.tartdecor.se

Det är dock inte karamellfärg du ska ha om du handlar där, utan pastafärg. Det är starkare färg (men inte giftig).

Det finns även färdigfärgad och ofärgad marsipan (av bättre kvalitet än butikernas vad jag förstår) och sugarpaste (som marsipan men utan socker och mycket mer lättarbetad).

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • bluebride

bra att veta, jag vill ha blått, jag funderar på att göra blåa muffins, hoppas det går att ha pastafärg i smeten, nån som vet?

• Laire
    bluebride2006 skrev 2007-06-14 13:07:59 följande:
    bra att veta, jag vill ha blått, jag funderar på att göra blåa muffins, hoppas det går att ha pastafärg i smeten, nån som vet?
    Går jättebra, vet inte exakt hur färgen blir (beroende på smetens färg ändras ju nyansen), men jag har själv hett i rosa i hallonmuffins och det blev fint.
  • bluebride

vad kul. ska man betala direkt eller kommer det en faktura?

• Laire

Kakburken har antingen kort eller betalning via BG/PG-konto, Tårtdecor har kort eller postförskott.

• bluebride

ok. tack, ska kolla in dem

• bluebride

de jäklarna klarade inte av mitt visakort, inte någon av dem

• bluebride

nepp, bara postförskott, blev så himla mycket dyrare

Svar på tråden blå karamellfärg??