blå karamellfärg??
Är det nån som vet vart man kan få tag i blå karamellfärg, och isåfallfall om den är lika ofarlig som vanlig grön, gul o röd färg?
Jag ska baka en tårta till min sons ettårsdag, andra förslag på söta barntårtor är välkomna =)
Är det nån som vet vart man kan få tag i blå karamellfärg, och isåfallfall om den är lika ofarlig som vanlig grön, gul o röd färg?
Jag ska baka en tårta till min sons ettårsdag, andra förslag på söta barntårtor är välkomna =)
Jag köpte min på Panduro Hobby, tror dom har onlineförsäljning men är inte säker!
Om du hittar...kolla NOGA så att den inte är giftig!!! Har hört att det i stort sett inte finns riskfri, blå färg att använda i bakverk... www.utbildningscenter.se/dokument/nyhetsbrev5.pdf
Här kan du läsa om färgämnen...
panduro har väl ingen blå karamellfärg?
Lite dyr frakt (49 resp 50 SEK), men här finns massor:
www.kakburken.se
www.tartdecor.se
Det är dock inte karamellfärg du ska ha om du handlar där, utan pastafärg. Det är starkare färg (men inte giftig).
Det finns även färdigfärgad och ofärgad marsipan (av bättre kvalitet än butikernas vad jag förstår) och sugarpaste (som marsipan men utan socker och mycket mer lättarbetad).
bra att veta, jag vill ha blått, jag funderar på att göra blåa muffins, hoppas det går att ha pastafärg i smeten, nån som vet?
vad kul. ska man betala direkt eller kommer det en faktura?
Kakburken har antingen kort eller betalning via BG/PG-konto, Tårtdecor har kort eller postförskott.
ok. tack, ska kolla in dem
de jäklarna klarade inte av mitt visakort, inte någon av dem
kan du inte få på faktura då?
nepp, bara postförskott, blev så himla mycket dyrare