Ky utbildning. Har man lov?
Hej!! Om min man kommer in på en ky utbildning nu efter sommaren så undrar jag om man har lov. Jag tänker på sportlov, höstlov mm mm.
Tack
elin
Hej!! Om min man kommer in på en ky utbildning nu efter sommaren så undrar jag om man har lov. Jag tänker på sportlov, höstlov mm mm.
Tack
elin
Det hade vi när jag gick en KY-utbildning 2003-2004
Det är säkert olika på olika utbildningar. På de jag har sökt har man det inte. Ring och fråga den skolan du ska gå på!
Nej, det har man inte. Man har inte ens jullov, utan om lärarna är snälla så får man hemuppgifter över mellandagarna.
Det är olika beroende på utbildning skulle jag tro. Min kompis går en KY-utbildning och hon har lov
Jag har precis avslutat en KY-utb och vi hade inte några lov. Jo, "jullov & sommarlov" men efts man inte fick några pengar från CSN då så jobbade jag (och de flesta i klassen) extra då.
Inga vanliga skollov iaf. Det är olika om man läser kurs eller ej över jul, annars är man bara ledig "röda dagar". Sommarlovet har de iaf inte tagit bort för oss ky-studenter. Eller fd i mitt fall eftersom jag slutade förra fredagen.
Jag har fått mitt schema vi har INGET jul lov däremot är där inga föreläsningar röda dagar såsom julafton etc men mellan dagarna som ej är röda går vi i skolan.
Sommarledigheten, vi slutar 29 JUNI och börjar den 15 Aug. SÅ det är iaf 6veckor=)
Jag går KY- utb och har inga lov. Förutom sommar uppehållet..
Jag går på en distans KY-utbildning och har endast sommarlov.