• Hannish

Hyra babyskydd billigt..?

Jag bor i Huddinge i Stockholm och skall ha mitt första barn i augusti. Funderar på att hyra babyskydd då de är så dyra att köpa. Men t.ex. If försäkringsbolag kan man hyra hos, men det kostar omkring 900:- för 9 månader.

lLser hela tiden inlägg om folk som hyr för 300-400:-
    Var hyr ni dem? jag vill också ha ett billigt, bra skydd till mitt barn

• Svar på tråden Hyra babyskydd billigt..?
  • time

Vi funderade först på att hyra men vi hittade inga försäkringbolag som man kunde hyra hos utan att teckna en annan försäkring hos och det ville vi inte.

Sen så kollade vi på Blocket och de sålde då en Acta Graco 07 för 900:.- så vi ska köpa en sådan ist.

Funderade på att hyra från 1klass de tar 249:-/mån. det kanske är något för er? 

♥ gravid v. 15 - beräknat 8 dec ♥
  • lurksmulan

Det finns en affär på Fleminggatan där du "köper" ett nytt babyskydd för 1000:- och efter 9 månader får du lämna tillbaka det och då får du 500:- tillbaka.
    Det är en ganska bra deal tycker jag.
    Säg till om du vill ha namnet på affären....

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • Miasnuttan

Vi kan hyra genom mvc för 700:- i ett helt år.
    Fråga dom om dom har något liknande där uppe

Mamma till Axel o5o92o * Syskon i magen bf o7o83o
  • Hannish

Oki, ska kolla med MVC. Hörde även någon som hyrde via sjukhuset, kan ju vara värt att kolla.
    har även koll på den där butiken där man köper och sen lämnar tillbaka. Inte varit där ännu bara.

Tack för tipsen!

• Madge

Kolla runt i olika babybutiker och fråga vad de tar pris.

Vi ska hyra ett skydd med bas för 400 kr i sex månader, men det är i Jönköping.

**Sprattel i magen, v 32**
  • linsan

mvc eller bvc hyr ut....här i göteborg kostar det 300 för 9 månader....men det är nog olika för olika landsting....

• Meee

Någon som vet var man kan hyra i lund? mvc?

• mooon

Den på ellos är ännu billigare nu, på hemsidan är det rea på babyskyddet

• lenlag

Jag har köpt det från Ellos för 499:- men vet att NTF hyr ut i stort sett samma babyskydd för 300:- för 9 månader.

• Lilla lisen

Hej köpte vårt baby skydd på silvan bygg för 400...kram

• Hastings

I Karlstad kan man hyra babyskydd för 300:- i 9 mån på sjukhuset. Dom har som en egen liten "butik" dit man får gå och hämta det.

• Du är allt

Vi köpte från Ellos för 499:- Lika billigt som att hyra!

♥ I väntan på Isabelle! ♥
  • Hannish

ååh, tack för massa bra tips!

Går på semester/mammaledighet om en vecka. Så då är det bara att ge sig ut o jaga babyskydd o säng o skötbord

Svar på tråden Hyra babyskydd billigt..?