• Smurfan JM

"Häftning" och "Frågor"

Jag har två saker jag behöver lite tips till.

1. Hur sätter vi ihop våra "festhäften" ett enkelt, billigt och praktiskt sätt? Att lämna in dem för häftning hos företag/liknande har vi inte möjlighet till, och att köpa en lång häftapparat känns inte riktigt prisvärt.
    Blir det väldigt instabilt att bara vika ihop bladen? (Det är alltså 3 A4 som bildar ett 12 sidors A5-häfte).

2. Jag behöver lite fler frågor... Frågor om bruden, brudgummen eller brudparet - att fylla ut en (föredetta) tom sida i ?festhäftet? med...
    Alltså lite som - När ?träffades? brudparet? Vad heter bruden i andranamn? På hur många kvadrat bor brudparet? Vad heter brudgummens föräldrar? Vems förtjänst är det att brudparet ?träffades?? Hur många Billy-hyllor äger brudparet? osv osv osv
    Någon som har några förslag? Lätta eller svåra spelar ingen roll, roligt med lite blandning...

• Svar på tråden "Häftning" och "Frågor"
  • zoya

Vi satte i hop våra med hjälp av sidenband gjorde bara två hål och drog ett band igenom sedan knöt vi bara en rosett.

På en kompis bröllop han inte toastmastern sätta ihop häftena innan så när vi var på campingen där vi skulle sova kvällen innan så tog vi tunna kvistar från typ björk och använde dem till att "häfta" ihop med

• Auroratiger

Lite beroende på hur tjockt och stort häftet är kan det gå att sy ihop det, raksöm på symaskin. Kan bli jättefint med rätt tråd! (Gärna en lite tjockare) Prova med några tomma papper först.

• Smurfan JM

Det där med att sy ihop dem verkade funka bra, så så får det bli...

Ingen som har några frågor?

• javalady

Jag har en häftapparat som man vrider på så kan man häfta festhäften också. Lika stor som en vanlig häftapparat.

Min heter Eagle Swing Arm Stapler 9628. Köpte den dock via jobbet (dvs när vi köpte från Brio) så om privatpersoner kan köpa där vet jag inte...

Länken till den: www.briolekolar.se/webshop/se_guest/default.asp&WMFT=D&WPG=EPHomepageOnline&WP=[SEARCH:häftapparat]&WTID=175&WREC=85950&WKEY=[65534:85950]&WPBLL_StandardMenu=1

Ganska lång länk...

• mizztigger

vi skall ha festprogram som är 8 sidigt. jag kommer att vika ihop alla papper som dom skall igga och sedan använda min hålslagare. man gör riktmärken så man vet hur långt in man skall ha parret sen gör man "ett halvt hål" och sedan när man viker upp häftet så är det juh ett helt fint hål i mitten av höäftet. 

fattade du? är värdelös på att förklara.. men det blev billigt och så skall vi bara trä nått fint ban i.  

• Snobben78

Hej !!

1. Vik häftet på längde istället så kan du häfta med en normalstor häftaapparat om du inte redan är klar med själva häftet! Du kanske annars kan låna en lång häftaapparat på nåt kontor, skola, förskoal... säkert känner du nåjn som kan tänkas ha en. Våga fråga...

2. Favoritbil? Favoritdrink? Skostorlek? Chefens namn? Skola som de gått i? Smeknamn? Bästa shoppingbutik? Förlovningsdatum?

Hoppas att det är till nån hjälp!

Lycka till

• Thursday

Snyggare med långsmala häften! Men då kanske ni måste göra om hela layouten...

• Thursday

De senaste fyra-fem bröllopen jag varit på, inklusive mitt eget, har haft dem på längden. Det är lika mycket plats per sida...

• Thursday

Men hur mycket text ska ni ha egentligen?

Vi hade:

sånger - passar finfint i rad på smala sidor
    gästpresentationer - är ju bara två tre rader, så det funkade också utmärkt, iställer för att ha en enda lång rad
    små serier - passade som handen i handsken på sidorna

Någon sida hade vi mer text på men det var inga problem att läsa den.

• Smurfan JM

Vi har lite längre rader...
    Info, kortfattad dagsplan, vigselordning, "skrock&traditioner", bilder osv.

Svar på tråden "Häftning" och "Frågor"