• Anonym (115)

CRP

Hej!
    Är det någon som vet hur pass "allvarligt" det är om man har ett CRP som ligger på 115? Min läkare gav väldigt förvirrande svar när jag var på vårdcentralen.

• Svar på tråden CRP
  • karinagumman

man kan ha väldigt högt crp... över 400 tror jag...

så det är ingen katastrof att ha 115... men man ska under 10 för att räknas som frisk...

läs gärna min blogg...
  • Anonym (K)

Det är ett tecken på att du har en infektion i kroppen .. behöver inte alls vara allvarligt. Vad fick du för behandling? Penicilln? Vad har du för symtom?

• Anonym (115)

Ja, läkaren sa att CRP skulle ligga under 8 för att man skulle räknas som frisk.
    CRP visade 115, urinprov visade blod i urinen, 39,8 i feber och massa var i luftvägarna... Läkaren sa att jag fick testa antibiotika hemma, om det inte gick blev jag inlagd. Men han kunde inte ge mig minsta hint om vad det skulle kunna vara.

• Börnen

CRP är inget farligt i sig utan bara ett tecken på infektion. Man tar provet för att se om det är bakterier eller virus.

♥Emil 050611♥ och ♥Maja 061116♥
  • Anonym (115)

Okej, tack så mycket för era svar.

• Anonym (sjuk)

Det visar bara att du har en infektion i kroppen. Ett högre värde innebär inte en allvalrig sjukdom liksom att ett lägre värde inte visar en lättare sjukdom. Du kan ha influensa både om värdet är 15 el 115.

Svar på tråden CRP