• tahira

Är det okej att skriva såhär på ett studentkort?

Min bästa vän tar studenten idag och snart ska vi på fest. Vi har känt varandra i tio år och har alltid varit bästa vänner. En annan av mina kompisar, som inte har någon egen relation till tjejen som tar studenten, ska också dit. Jag sa till henne att hon inte behövde köpa något, eftersom hon är där som min vän, men hon ville vara med på min present.

Jag har letat present i flera veckor nu och ville ha den perfekta saken. I förrgår hittade jag äntligen en jättefin väska. Den kostade 600:-. Min kompis la 100:-, min sambo la inget (för det är ju min vän).

Nu till saken: Är det okej att skriva såhär på kortet till presenten:

Grattis!
    2007-06-17
    Fy fan vad du är bra!

Från
    Tahi +
    Anna, Johannes
    & Spike

Det är det understrukna jag undrar över. Borde jag skriva Tahi, Anna, Johannes och Spike istället. Eller går +tecknet bra? Mitt namn tänkte jag skriva lite större än de andra.. Är det dålig stil?
    If you can't be good, be careful
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-14 15:16:55:
    Det är inte pengarna som är ett "problem". Jag och min sambo gör så att när det är min kompis betalar jag och när det är hans så betalar han. Och det är bara naturligt att jag betalar mer än Anna . "Problemet" är att jag vill att det ska vara personligt, att hon ska förstå att det mest är från mig.
  • Svar på tråden Är det okej att skriva såhär på ett studentkort?
  • Henrik31

Eller så säger du till din kompis i efterhand att det faktiskt va du som fixade allt o de andra snålpellarna knappt betalat...

O skippa ordet fan om du nu inte vill brinna i skärselden.

• Ilonasmamma

det verkar bra, och efterosm du är bästa vän och oxå lägger mest pengar än den andra så visst skriv ditt namn först och störst.

• uniMog

Skriv ditt namn större och på en egen rad och sen de andras namn på en rad i mindre stil men utan +:Et

What do they need such good eyesight for anyway?
  • Februarii

Du kan ju skriva summan varje person lagt i presenten efter varje namn Nädå, det där ser super ut tycker jag.

Mamma till Ida och har en liten Jonathan i magen BF071019
  • tahira

Det är inte pengarna som är ett "problem". Jag och min sambo gör så att när det är min kompis betalar jag och när det är hans så betalar han. Och det är bara naturligt att jag betalar mer än Anna . "Problemet" är att jag vill att det ska vara personligt, att hon ska förstå att det mest är från mig.

Men jag tror att jag gör såhär.. Eller kanske som du sa Pejgan.

Henrik31 skrev 2007-06-14 15:04:30 följande:
    O skippa ordet fan om du nu inte vill brinna i skärselden.
    haha, nä, fan stannar
    If you can't be good, be careful
Svar på tråden Är det okej att skriva såhär på ett studentkort?