• Anonym (Prinsessan)

Min kompis ska ta miljonlån och dra till USA.

Min kompis, som är världens snällaste och alltid varit den skötsamma ska flytta till USA.
    Hon flyttar med man och 2 barn.
    Har hjälpt henne planera i 3 år och snart bär det av.
    Igår satt vi och kollade i kataloger på möbler när hon sa:

-Om jag berättar en hemlis, lovar du att inte säga det till någon?

( under våra 20 år som vänner har hon aldrig bett mig om något, så klart jag sa ja)

- Jo, vi har sett ett hus som kostar 2.5 mille i Florida.
    Och nu ska vi ta ett lån på 3 miljoner här i Sverige.

- jaha, vad kul! Sa jag.

-Ja, men jag kommer inte betala ett öre tillbaka, vi kommer ju aldrig flytta till Sverige igen.
    Och nu får vi ju vårt drömhus.

- Men kan man göra så?? ( jag i chock)

-Ja, jag får ju kronofogden efter mig här, men jag bor ju i USA då, så vad ska dom göra?

Jag visste verkligen inte vad jag skulle säga, utan sa bara, vad bra, för jag trodde inte det var sant, så otroligt lät det.

Nu är jag rädd också, för vad som kan hända!!

Går inte att övertala henne att låta bli, det märkte jag direkt.
    Tänk om hon hamnar i fängelse!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-30 16:24:07:
    NU FINNS EN UPPDATERING OM SAKEN I TRÅDEN, VAD SOM HÄNT SEDAN SIST!

• Svar på tråden Min kompis ska ta miljonlån och dra till USA.
  • Min Nana

går de verkligen å genomföra?

• Sommaren22juni1979

Din väninna verkar inte vara riktigt smart ..

HADE hon varit det så skulle hon veta att det har kommit fler och fler företag som driver in skulder som de ej betalat även om de bor i USA.

Så hon lär inte komma undan tyvärr ...

En liten ängel sa till mig i mina drömmar .... snart .. snart ska du få din önskan...
  • puffipuff

hon kommer ju som sagt inte att bo i sverige längre...

• Crazymama

Men företag kan väl knappast driva in skulder från andra länder I andra länder.

• Anonym (hmm)

Och hur har hon tänkt sig att få ett lån på 3 miljoner här? Banken vill veta till vad exempelvis, man stegar liksom inte bara in på banken och lånar 3 mille utan säkerhet osv.

Dessutom slipper man inte undan att betala bara för att man sticker utomlands, KF kan driva in skulder med hjälp av utländska myndigheter också.

hon verkar leva i något av en drömvärld......

• Anonym (Prinsessan)

Min nana:

Ja, de har blivit beviljade lån, banken vet inte att de ska flytta.

• Tjej 83

även om hon inte bor i sverige ska de väll kunna driva in pengarna på något sätt.
    annars kan la alla ta lån på miljoner o dra.

• Matheus mamma

Det borde ju gå att genomföra. Om hon och maken tjänar tillräckligt kan de ta ett lån och om de sedan inte betalar så kommer fronofogden och sen kommer polisen i USA och knackar på hemma hos henne och säger att hon är efterlyst i Sverige. Så urbota dum tjej har jag inte hört att det finns på länge! Varför skulle inte polisen kunna ta henne i USA!?

Sarahs lyx och lantblogg
  • Kinne79

Tror inte ens att det går att låna så mycket pengar utan att banken vet vart det ska gå.

Håller just nu på att låna pengar till ett hus i Sverige och banken vill ha massor av uppgifter på huset.

Det går säkert att låna pengar i Sverige för att köpa hus utomlands, men de kräver säkert ännu mer uppgifter för att godkänna ett sånt lån.

• yin yang

Lycka till säger jag till bruden.

Hon kommer inte komma undan. Haha...smart brud. Inte.

Svar på tråden Min kompis ska ta miljonlån och dra till USA.