• Min högsta önskan

Vad har ni gjort för roligt idag?

Tänkte jag skulle starta en liten "tips-tråd"!

Vad har Du gjort tillsammans med ditt/dina barn idag? Vad har han/hon tyckt vart roligast?

Favoritsysselsättningen hos min son på 4 1/2 månad, har idag varit att titta i boken "Ro ro ro min båt" samtidigt som jag sjunger sången för honom!
    Han har sjungt med så gott det går och skrattat högt!!

• Svar på tråden Vad har ni gjort för roligt idag?
  • PetraB

Vi har haft en mamma-son dag. Vi gick på pizzeria och sonen fick en egen pizza! och sedan tog vi en promenad till lekplatsen... min son är 3,5 år!

• solida

Menar du överhuvudtaget eller ska det vara sånger/böcker (eftersom tråden ligger under det ämnet) ?

Här har vi iallafall läst Max lampa säkert tjugo gånger. Sonen ÄLSKAR när jag förändrar rösten och säger "DUMMA LAMPA!". Sjunger gör vi hela tiden, har just börjat sjunga "fem fina fåglar" för honom och hittat på en liten rörelselek till, lagom för en 5-6 månaders bebis. Jag längtar tills han blir lite större och kan hänga med på andra sånger med rörelser till. Jag är musikpedagog så har hur många som helst i lager!

• Min högsta önskan

Solida: Jag menar överhuvudtaget! Kategorin heter ju sång/LEK/boktips...
    Visste inte vart annars denna tråd passade in..

• solida

TS> Aha, hade missat det där med leken...

Idag har vi inte gjort så mycket kul än så länge. Eller, tittut har vi väl lekt ett antal gånger och det är ju iallafall kul för honom.

Vad har ni gjort för kul?

• Min högsta önskan

Idag har vi tagit en promenad och hälsat på farmor och farfar. Mycket skojigt att titta på där!!

Sen är det ju alltid lika roligt att spana in fiskarna i akvariet.. Tills han blir arg för att han inte kan ta dom..

• Boel1

Bakat bullar - barnen får hålla på med varsin degklimp och tycker det är jättekul!!

Svar på tråden Vad har ni gjort för roligt idag?