• cid

ingångslön för kurator

är i jobbsökartagen och ska söka ett kuratorsjobb inom sjukvården nu. Jag är inte färdigutbildad, har en termin kvar på socialpedagogiska programmet. har inte tidigare arbetat något alls mer än sommarjobb. Men har däremot haft praktik (½ år) och jobbat 7 veckor förra sommaren som kurator på samma klinik som nu söker kurator. I annonsen står att man ska ange lön... vad ska man "begära" för att inte ligga för lågt men inte för högt?

• Svar på tråden ingångslön för kurator
  • A73H

Beroende på landsting mellan 22000 - 25000 skulle jag föreslå?

• Ekorrfamiljen

På Gotland kan du inte räkna med mer än 19500:- - 20 000:- (men då ska man vara färdigutbildad!) Hoppas verkligen att det ser bättre ut i resten av landet.

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • cid

Ekorrfamiljen: oj...det lät som ganska lite...
    Jag tror att dom kuratorerna som jobbar nu hade mellan 24´ och 26´ +- några hundralappar. Men då har ju dom ganska mycket mer erfarenhet och så också...

• Ekorrfamiljen

Min handledare på sista praktiken var kurator med väldigt lång arbetslivserfarenhet. Hon var uppe i 25 000:- + några små löneförmåner, men då räknades hon som väldigt välbetald här. Mina klasskompisar (socionomer) gick alla in på 19,5' trots att vi kommit överens om att inte gå in under 20'.

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • CarlHerman

Min mamma fick ca 22000:- i ingångslön som kurator på sjukhus för ca 1,5 år sedan.

• stinawall

Kolla med facket vad rekom. ingångslön är.Jag har adrig angett löneanspråk. Vill de ha dig så hamnar du ett bättre förhandlingsläge om du ej angett löneanspråk.

Vilka bra löner de verkar ha. Här i Karlstad ligger vi lägre.Jag har jobbat som sjukhuskurator i 5 år och har bara 21 500 kr.Det är tuff konkurrans om kuratorsjobben här också.

I vilken ort har du sökt ?

Svar på tråden ingångslön för kurator