Lamictal och alkohol
Hej!
Jag undrar om man får dricka alkohol någongång trots att man
medicineras med Lamictal?
Glömde fråga läkaren nämligen..
Hej!
Jag undrar om man får dricka alkohol någongång trots att man
medicineras med Lamictal?
Glömde fråga läkaren nämligen..
"När det gäller alkohol och epilepsimedicin är det lite speciellt. Alkohol i sig kan, när det är på väg ut ur kroppen, öka risken något för epilepsianfall. Dessutom kan det i vissa fall öka nedbrytningen av medicinen så att risken ökar ytterligare. Man bör alltså vara försiktig med alkohol om man tar epilepsimedicin."
Står här.
index.glaxowellcome.se/SYSTEM.PLX&code=QA_ny&gid=9&page=post&_pg=4&layout=GWS&target=1
Hejsan
Personligen tycker inte jag att man ska blanda alkohol med någon medicin, och jag tror det står på bipacksedeln att man inte ska blanda! Jag har själv ätit Lamictal för länge sedan och blandade aldrig.Sen antar jag att det är upp till var och en vad man gör med den informationen, ingen kan ju tvinga dig att låta bli.
ha det!
Jag blandar lamictal å alkohol..funkar alldeles utmärkt, super mig ju dock inte redlös!Läkaren sa att det var ok!
Ok.. saken är den att jag ska börja äta Lamictal mot bipolär sjukdom och inte epilepsi.
Är det annorlunda då?
vet inte, jag äter mot epilepsi!
Men några glas borde inte vara nån fara, hör med din läkare för säkerhets skull!
Jag söp varje gelg som en tok, inga problem
Hm, supa varje helg som ett tok har jag inte tänkt.
Tänker snarare att det vore trevligt att kunna ta sig några öl
någon helg denna vackra sommar.
Blev en ganska stor sorg då läkaren sa till mig att skydda mig till 100 % ifrån att bli gravid.
Det är min största dröm och längtan i hela världen!
Så nåt kul ska jag väl få som tröst kan man ju tycka..
Sen vet jag inte hur smart det är i alla fall att 'dricka som ett tok' när man medicineras för en psykisk sjukdom. ..
skulle du skydda dig mot graviditet pga lamictal?
Jag äter lamictal & har fått klartecken av min läkare å bli gravid.