Mammakläder??
Hej!
Är de någon som vet var dom har någelunda snygga mamma kläder... Ska köpa mig ett par Snickar byxor från Lindex.. De är allt jag vet...!
Hej!
Är de någon som vet var dom har någelunda snygga mamma kläder... Ska köpa mig ett par Snickar byxor från Lindex.. De är allt jag vet...!
Jag har handlat ett par svarta sköna byxor med bra resår i midjan inne på HM. De är super sköna. Annars har jag inte hittat så många bra mammakläder. Jag tycker att Polarn & Pyret har väldigt snygga mammakläder, men personligen anser jag att det är sura pengar att betala 600:- för ett par byxor som man bara ska använda i några månader. Man vill ju hellre ha några stycken att byta med.
Jag var på Kappahl idag och köpte byxor för 199:- som dock inte var mammabyxor men de hade resår i midjan och går att ha under magen. Magen kan man dölja med en tröja.
Hoppas du hittar något! Och gör du det så får du gärna höra av dig!
/ Mary
Funderar på och åka till Falun och kika i morgon.. Börjar nämnligen bli lite klent me byxor... Har två som är fina och resten mys byxor...
Inte så kul.. Och så måste jag ha några tröjor..=)
Åk INTE till Falun!!!!!! Jag bor här och är förundrad över det snåla utbudet. De enda som har några plagg är polarn och pyret...där kan man ju i och för sig hitta fina saker till dyrare priser. Ingen annan affär har något alls. Kappahl hade visserligen två små ställningar med två olika byxor för en månad sedan. Jag har handlat mina kläder på Hennes och Lindex på kupolen i Borlänge. Jag tycker att Hennes har mest just nu. Lindex snickisar är helt perfekta tycker jag. Hoppas att du hittar något.
Rekommenderar PoP om man lyckas få tag på kläder på någon form av REA, annars fungerar HMs kläder bra. Precis som ovanstående så vill jag inte lägga hur mycket pengar som helst på kläder med mycket begränsad användningstid (även om varje plagg i sig används mycket om man inte köper så myckte). Ett par favoritbyxor får ju gärna kosta lite mer, men tröjor för under hundralappen är ganska lagom. Vill dessutom meddela att HM's underklädes (för gravida) sortiment är hyfsat bra och prisvärt. Det är sååå skönt att ha saker som sitter rätt istället för att dras med ens vanliga underkläder bara för att. Mitt sista tips är att köpa kläder mycket i samma färg, eftersom man inte har så mycket är det praktiskt att kunna slänga in allt i samma maskin någon gång i veckan.
/Boklus v.19+5
Vill bara säga att de 600 för bra mammabyxor är VÄRT PRISET!! förresten blir du kanske gravid en gång till o då kan du ha dem igen!
Hellre sköna, lite dyrare byxor du kan ha hela grav än billiga "big i beautiful" brallor som ändå blir för små i v 35...
Vill oxå tipsa om siten ActiveBabyCare där man kan köpa både mammakläder, BH-ar och amningströjor.
Själv har jag sytt i två kilar i ett par favvojeans som jag alltså kan använda nu! Det känns jätteskönt att kunna ha "vanliga" byxor! Annars är HM är inte så dumt! Har köpt ett bar svartrandiga med resår längst därbak. Lycka till!
Tack!!
Får ta en tur förbi borlänge med då...=)
Klapp på magen till er alla!!!
Jag har precis börjat med mamma kläder...köpte mina första mamma jeans på Kappahl igår...dom va kanon och snygga 349:- för ett par jeans är helt ok...ska in till stan imorgon och fortsätta letandet i mammaklädes djungeln...
Har kläder från H&M och Polarn och Pyret (PoP). H&M är väldigt bra men det jag användre mest är 2 par byxor från PoP. Dels ett par jeans som är URSKÖNA och ett par snygga svarta byxor, med pressveck och brett muddtyg vid magen. Dock kasade dessa ner sä jag satte in ett sådant gummiband man drar en knapp igenom så löste det sig.
H&M har andra mammakläder på Internet än i butikerna. Köte en underbar jeanskjol där. H&M t-shirt/tröjor tycker jag också är prisvärda.
Någon som vet bra amningströjor föruom BOOB som är så dyra?
Jag är bara i vecka 11, men har redan "vuxit ur" mina byxor som inte går att knäppa längre.
Jag gick runt till flera ställen och tittade efter mammakläder som jag kan använda redan nu utan att det ser alltför konstigt ut.
På PoP köpte jag 2 par byxor som är jättesnygga och inte skriker ut "mammakläder". Visserligen dyrare än många andra ställen, men det är det värt för att ha bekväma byxor att växa i.
Expediten berättade att hon även sålt byxorna till icke-gravida, och det är ett gott betyg till mammakläder tycker jag!
=)....
tack så mkt!
h&´s svarta stretch byxor med nervikbarkant är helt underbara!!249kr.
när magen blir så där jättestor är det skönt med snickarbyxor fast den här gången kommer jag vara så stor mitt i sommaren då kanske det blir för varmt??
Hej
Jag hade samma fundering som prayer. jag kommer vara höggravid i juli och då är kanske snickarbyxo inget bra alternativ. Vad tycker ni andra?
Om man är höggravid på sommaren så vill man helst inte ha några kläder alls. Fick min dotter 9 juni 98 efter en otroligt varm maj. Jag gick i cykelbyxor och skjorta ( inte vackert men...) Tänk på att du har en egen värmealstrande motor i magen. Du kommer inte att behöva bekymmra dej för att frysa i alla fall...