ettårs tårta?
Min son fyller 1år nu i sommar. men ett års tårtan? tips på recept?
Min son fyller 1år nu i sommar. men ett års tårtan? tips på recept?
Min son tycker inte om "vanlig " tårta så jag gjorde en frusen hallontårta ett år och glassbomb ett år, supergott!
jag gör en vanlig prinsesstårta som officiell ettårstårta, med antingen prinsesskronor eller handavtryck på, jag får se.
sen gör jag de andra, det blir många, för vi blir 30pers, 2 st med hallonmousse/vaniljmouuse/grädde och 2 st med passionsmousse/chokladmousse/grädde. blir nog göörgott!
vet inte om jag är lite löjlig, men min son har inte ätit så mycke sött, men det lät ju bra med frusen hallontårta , inte så mycke socker i i alla fall......jag var på ett ett års kallas där pojken spydde rätt ut för han antagligen åt för mycke tårta , som dom inte är vana att göra, men jag vill ju göra en tårta som han kan äta, svårt att hitta någon utan allt socker!!!
Fcik hem en broschyr från Nestlé med recept på 1-årstårta. Har fått den hos en kompis vars dotter fyllde ett. Supergod och enkel. Sockerkaksbotten, fyllning 1 bananpuré, fyllning 2 paradisdesert, grädde på och osötade bär. Riktigt mumsig!
O'Boy....Superenkelt och smaskigt för både barn och vuxna. Vispa grädde med pulver O'Boy (man smakar sig fram till önskat smak) - lägg mellan tårtbotten cirka 2cm. Varva glasyr m lite O'Boy och strö på färgrikt strössel efteråt. Vi provade också lägga lite hallonsylt på tårtbotten och det blev också gott.