• marieee

ettårs tårta?

Min son fyller 1år nu i sommar. men ett års tårtan? tips på recept? 

• Svar på tråden ettårs tårta?
  • Electra78

Min son tycker inte om "vanlig " tårta så jag gjorde en frusen hallontårta ett år och glassbomb ett år, supergott!

• Freiya

jag gör en vanlig prinsesstårta som officiell ettårstårta, med antingen prinsesskronor eller handavtryck på, jag får se.
    sen gör jag de andra, det blir många, för vi blir 30pers, 2 st med hallonmousse/vaniljmouuse/grädde och 2 st med passionsmousse/chokladmousse/grädde. blir nog göörgott!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • marieee

vet inte om jag är lite löjlig, men min son har inte ätit så mycke sött, men det lät ju bra med frusen hallontårta , inte så mycke socker i i alla fall......jag var på ett ett års kallas  där pojken spydde rätt ut för han antagligen åt för mycke tårta , som dom inte är vana att göra,  men jag vill ju göra en tårta som han kan äta, svårt att hitta någon utan allt socker!!!

• Vädtkustmamma

Fcik hem en broschyr från Nestlé med recept på 1-årstårta. Har fått den hos en kompis vars dotter fyllde ett. Supergod och enkel. Sockerkaksbotten, fyllning 1 bananpuré, fyllning 2 paradisdesert, grädde på och osötade bär. Riktigt mumsig!

• Hope69

O'Boy....Superenkelt och smaskigt för både barn och vuxna. Vispa grädde med pulver O'Boy (man smakar sig fram till önskat smak) - lägg mellan tårtbotten cirka 2cm. Varva glasyr m lite O'Boy och strö på färgrikt strössel efteråt. Vi provade också lägga lite hallonsylt på tårtbotten och det blev också gott.

Svar på tråden ettårs tårta?