Säkerhetsväst till en 3-åring!
Någon som har köpt i Ullared? ( till att ha när man rider alltså ) Annars tänkte jga kolla på Hööks, eller Granngården... Finns det så små ens?
Någon som har köpt i Ullared? ( till att ha när man rider alltså ) Annars tänkte jga kolla på Hööks, eller Granngården... Finns det så små ens?
jag köpte en på gekås till min dotter den minsta de hade (XXXL)hon är 5½år, tyvärr var den för stor . Den var alldeles för lång i ryggen, så jag fick åka tillbaks med den. har ännu inte hittat nån i hennes storlek.
Det är synd att den inte passade för den kostade bara 500 om man gämför det med vad de kan kosta på typ hööks så är det billigt, där kostar den mellan 1000- 1500 kr.
Det står på nätet att hööks bara har från storlek S, undrar om de är mindre än gekås XXXL, skulle vara roligt att veta.
Det ska vara XXXS och inte XXXL, inte så konstigt om den är för stor för min dotter då
Här finns billiga västar http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H
men den kanske också blir för stor.
har sett billiga säkerhetsvästar på Ö&B också, Beta klass 3 så det var bra.
Jag har provat de västarna på Ö&B och den minsta var förstor där oxå tyvärr.
H**ks har västar på sin hemsida. Storlekstabellen för strl S här:
230177, 230185 - CRW SÄKERHETSVÄST, NIVÅ 3
(11123, 11124)
Fungerade vist inte så bra att klippa och klistra, hoppas ni kan tyda det ändå, annars så hittde jag infon på h**ks hemsida under storlekstabell/skötselråd.
tack
Gå in på minirider.se och se alla deras fina saker till den lilla ryttaren. De har fina säkerhetsvästar till små barn.
tack så mycket!
Åh så mycket fint de hade på mini rider! Bokmärkt sidan och hoppas dottern på 8 mån blir lika hästintresserad som sin mamma.
Vad roligt att hitta en tråd om just det jag själv funderat på!
Dottern, 5 år, rider sedan 1 år tillbaka. Hon får låna säkerhetsväst på ridskolan för 100kr per termin. Det är ju jättebra, men det skulle vara bra att äga en eftersom hon ibland rider på andra ställen oxå... Vi köpte en hjälm till henne efter andra lektionen för det fanns inga lånehjälmar som var tillräckligt små.. (hon har bara stl 51), men väst i stl S har funkat bra, eftersom hon är lång för sin ålder (116cm). Trots att jag läste någonstans att stl S brukar passa i ålder 6-8 år, dvs hon borde kunna ha den ett tag till, så verkar det lite dyrt med runt 600-900 kr för en barnväst... Jag köpte min egen för ca 750 på www.rideonnet.se I Ullared hade de bara från ca 128 ctl nu i somras... Är det någon som känner till en begagnad stl S så säg till!!
åååh, andra med samma problem som mig
sonen är 5 år. han rider flera ggr/veckan....han behöver verkligen en väst, jag har ju en så varför ska inte han ha en....
enda problemet är att han är så tunn å liten.....allt är förstort