• Laire

Farbror Joakim är Kalle Ankas...

Har du koll på din Kalle Anka?

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-14 19:57:37:
    Släktträd:
    duckman.pettho.com/tree/v_swedish.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Farbror Joakim är Kalle Ankas...
  • Zimlis

Farbror såklart!! sitter just med den feta Kalle Anka sommarpocketen framför mej Mohahahaha - lite barnslighet får man ju behålla

• Den där Linn

Joakim är väl bror till Kalles mamma, så morbror

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

Farmor Anka hittade väl kalle i som ägg? Och hon är syster med joakim drar mig tillminnes från ett gammalt jubileums album jag läst för x-antal år sedan

Våga Vägra Vara Viktig
  • Zimlis
    Jag kan ha fel blev just osäker ändå så skrapar bort mitt såklart..
  • miniGrynet

såg på trädet att det var morbror.... jag trodde farbror!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ekrlsn

morbror, han kallas farbror av samma anledning som vi kallar gamla gubbar på stan för farbror

• vist

Ha,ha, underbart släktträd han har - allas våran egna Kalle....

Jag svarade faktiskt oxå fel!!!

• Laire
    Ekrlsn skrev 2007-06-14 20:04:52 följande:
    morbror, han kallas farbror av samma anledning som vi kallar gamla gubbar på stan för farbror
    Nä, han kallades farbror eftersom ingen visste om han var morbror eller farbror (uncle betyder ju både morbror och farbror) och om de singlade slant vid översättningen eller vad de gjorde vet jag inte, men det var först senare som tecknaren bestämde sig för att det var Kalles mammas bror.
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Ekrlsn
    Laire skrev 2007-06-14 20:10:59 följande:
    Nä, han kallades farbror eftersom ingen visste om han var morbror eller farbror (uncle betyder ju både morbror och farbror) och om de singlade slant vid översättningen eller vad de gjorde vet jag inte, men det var först senare som tecknaren bestämde sig för att det var Kalles mammas bror.
    håll dina åsikter för dig själv, om jag har valt att tro på en sida av historien så låt mig göra det
  • annca
    Kalles mamma är Joakims lillasyster Hortencia.

I en Don Rosaserie om när Knattarna och Kalle, för första gången i vuxen ålder, träffar Joakim, har översättaren gjort en liten sk "fix" där Joakim presenterar sig för Kalle med "Jag är din morbror, men kalla mig farbror"... Ganska krystat, emn det reder ju iaf ut varför de kallar Joakim för farbror.
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Farbror Joakim är Kalle Ankas...