• Annafisen

när försvinner tröttheten?

Är i v 8 och är så himla trött. Jag undrar bara när man kan märka att den avtar. Är det inte förän graviditeten är slut eler är det nu första veckorna som man är så här?
    anna

• Svar på tråden när försvinner tröttheten?
  • Mitt hjärta är hemma

Jag var extratrött i början, svårt att säga exakt när det gick över, men det blev bättre iaf!

• Lundby87

Trötthet kommer du ju alltid känna men denna trötthet som du har nu kommer avta runt v12. Om du har kasst hb värde så kommer detta påvärka hur mktt du orkar också men du kan ju be bm kolla ditt hb för att se om du behöver extra sen.

• time

det brukar försvinna runt vecka 12. men jag har fortfarande kvar mitt... men inte lika starkt

♥ gravid v. 15 - beräknat 8 dec ♥
  • maria215

Det låter ju bra att det blir lite bättre i allafall. Jag är också i vecka 8 och är väldigt trött ganska ofta tycker jag.

• Dieselmom

det försvinner i 2a trimestern och kommer tillbaka de/den sista månaden igen..men det e skönt tycker jag

My opinions may have changed, but not the fact that I am right.
  • kissmekate

Under min första graviditet gick tröttheten över i v 38! Blev tillslut sjukskriven för jag kunde inte göra någonting. Trots alla "löften" om att tröttheten skulle ge med sig runt v 12. Men mitt fall var ovanligt enligt min läkare...

• Annafisen

ok men jag antar att man kan ha mer eller mindre trötthet. jag har varit såå trött fram till idag då orkar jag helt plötsligt vara uppe till nio? Helt otroligt. Men efter 12 säger ni?

• frökenA06

Vid v 12 började det avta för mig, släppte helt gjorde tröttheten och alla andra jobbiga biverkningar (lite illamående och allmän pms-känsla...) ungefär v 14-15. Då förstod jag äntligen vad folk menade med att det är ganska härligt att vänta barn! Fram till de senaste 3 v har det varit underbart! Har bf idag och längtar som som bara den efter min bebis. Lycka till m graviditeten.

• Miamaria8181

När jag var gravid var jag extremt trött fram till inskrivningen då jag fick förklarat för mig att jag hade dåligt blodvärde (pga för litet järnintag). Jag fick börja äta järntabletter direkt och då försvann den värsta tröttheten. Fick äta järntabletter i stort sett hela graviditeten och mot slutet åt jag starkare än vanligt. Var noga med att äta fibrer, grönsaker, frukt och järnrikt. Hoppas att det avtar snart, lycka till!

• Nienna

Har varit jättetrött fram tills idag, när jag faktiskt orkade träna Är i mitten på v8..

• Annafisen

Nienna.. jag me. Är förvånad att jag fortfarande är uppe men man får väl njuta så länge det varar.

• Camilla85

Min börjar försvinna nu. är i vecka 17!

• Strumpan 78

Jag går och väntar på att tröttheten och framförallt illamånendet ska ge med sig. Just nu är det inte roligt alls att vara gravid
    Jag sover väldigt mycket, förutom från kl 9 på kvällen till 8 på morgonen så tar jag en tupplur på 1-2 timmar/ dag. Och när jag är vaken mår jag så illa så jag knappt vill röra mig. Tur att man har hunden så man i alla fall måste ut då och då!

• adrenalin

när barnet är 18 ungefär, och flyttar hemifrån!

annars tycker jag det blev bättre kring v 13-14 ungefär och sen värre vid v35 igen!

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Vintervit

Jag tycker att jag blev mycket piggare ungefär när jag gick in i andra trimestern. Då mådde jag verkligen jättebra och hade mycket energi.

Nu i vecka 30 börjar det bli lite tungt och jag är trött igen, men inte på samma sätt!

• IdaB

Är i v 30 o e om inte annat mer trött nu än vad jag var i början om de nu e möjligt!
    Dricker blutsaft o har gjort de sedan start, men har låg blodvärde iaf.. nifferex o dyligt hjälper tyvärr inte alls..

• Dollheart82

Jag är i v.12 ocg redan i v.10 blev det en aning bättre. (Är dock jättetrött fortfarande men inte riktigt så som det var alldeles där i början, det var bara zombie för mig, absolut ingenting fungerade)

Svar på tråden när försvinner tröttheten?