• Anonym (jätteoroli)

Sååå orolig!! Ryckiga rörelser

Har en pojk på 4 mån och tycker att hans rörelser är så ryckiga ofta! Tex om man lyfter upp honom lägger ner honom eller om han börjar gråta så blir armarna så ryckiga på nåt sätt. Inte så att det är muskelryckningar eller nåt sånt.

Läste på en sida att ryckiga rörelser kan vara tecken på cpskada! Blev jätteorolig!!

Ska man va orolig nu?

• Svar på tråden Sååå orolig!! Ryckiga rörelser
  • Familytime

Men alla barn som är under halvåret har mer eller mindre ryckiga rörelser. Det är säkert ingen fara! Prata med BVC om det.

• lonnir

testa att lägga ner honom långsammare o lyfta honom långsammare, mina tjejer ryckte när man lufte eller la ner dem för fort, så började dom gråta!

• Anonym (faster)

Mitt brorsbarn hade en del del sådana rörelser för sig. Och krampade även med ansiktet...Alla var jätteoroliga, men det var inget som var fel. Personligen tror jag inte du behöver vara orolig.

• Anonym (jätteoroli)

Det är speciellt när han blir riktigt ledsen och skriker och tar i som händer och armar blir ryckiga. Är det normalt tror ni?

• Anonym

Det låter FULLT NORMALT!!!!!
    Du behöver inte oroa dig. Du kan få det bekräftat nästa gång du går till BVC!
    Kram

• Anonym (jätteoroli)

Tack så mycket Känns lugnare nu!

Svar på tråden Sååå orolig!! Ryckiga rörelser