• Amita

Helsingforskryssning med M/S Gabriella Vikingline

Ska åka på kryssning till Helsingfors med Vikingline och
    M/S Gabriella tillsammans med min man och då 9 månaders son. Någon som har praktiska råd när man reser med en bebis? Var kan man värma burkmat och välling? Om man värmer i cafét får man värma medhavd burkmat eller måste man köpa den där? Kan man värma mat någon annanstans där också än i cafét? Hur är det med skötrum?

• Svar på tråden Helsingforskryssning med M/S Gabriella Vikingline
  • Tatta

Det finns allt på båtarna (i alla fall de mest moderna). I lekrummet har de micro och skötbord + ni kan ju alltid gå till hytten och byta. Du får värma medhavd.

Ta annars gärna med termos med varmt vatten så kan du värma i vattenbad, men jag tror inte du bevhöer det.

• Amita

Åhh tack för svar! Ja, skötbord kan man ju klara sig utan, det går ju bra att byta på golvet.

• Amita

Tatta finns det barnstolar så de kan sitta och äta vid lekrummet också?

• lisa0208

Begär att få en resesäng till hytten så sonen får sova gott. Maten kan du värma på en massa olika ställen..cafe´,barn/lekrum,på vissa båtar har dom mikro i skötrummet(dom bryr sej inte om var du köpt maten). Det finns skötrum eller skötbord(oftast på inva toa) på alla båtar men det är ju smidigare att greja sån´t i hytten tycker jag.
    Vi har alltid vällingen och gröten med som pulver och hett vatten i termos så behöver ingen av oss gå och jaga mikro tidigt på morgonen tex.
    Om ni tänker vandra omkring på båten sent på kvällen så är hörselskydd bra att ha på gossen,dansmusiken är öronbedövande ibland och människor som gapar och skriker kan skrämma vem som helst...vår son sover var och hur som helst med sina lurar på :)
    En smidig kärra med liggläge antar jag att ni har med er..
    Lycka till!

• Amita

lisa0208 Var köper man hörselskydd till bebisar och vad kostar det?

• Tatta

Kommer inte ihåg hur det är på Gabriella, har åkt med Silja de senaste gångerna... Det går inte att äta i eller vid lekrummet utan barnstolarna är i restaurangerna.

• milimina

vi ska också åka, första gången med barn den här gången. vi bokade lyxhytten för att åtminstone ha teve när junior somnat för natten, för då vill vi ju inte direkt lämna hytten och honom ensam. vet nån ifall det finns eluttag i hytterna? jag minns inte alls har aldrig behövt det nån gång hittills så jag har inte kollat.

att städa medan man har småbarn är som att skotta när det fortfarande snöar
  • milimina

amita,
    det finns på babyland, babyproffsen och liknande. även k-rauta hade visst för barn också. sen har jag för mej att det fanns på järnia med. kostar runt 180-200kr.

att städa medan man har småbarn är som att skotta när det fortfarande snöar
  • lisa0208

På K-rauta köpte vi,kommer inte ihåg priset.. Peltor kid heter dom iallafall.

• Amita

milimina , jag är nästan helt säker på att det finns eluttag i hytterna. Vi har också bokat hytt med Tv av samma anledning som er fast vi låter nog sonen somna i vagnen först på kvällen så vi inte behöver gå till hytten redan vid 7-8 utan lite senare.

• Amita

Ser att clas ohlson har hörselskydd för barn för 129 kr får ta en tur dit...

• Nätsurfaren

hörselskydd kan du köpa på arbetsklädshuset också, peltor kids. Standard.

Ibland kan det vara ofräscht på båtarna, tycker vi i alla fall. Ta gärna med egen resesäng om ni har. Den är perfekt, så får babyn leka där istället för på golvet när han inte sover.
    En termos är bra att ha med, mera vatten finns i café och det brukar inte vi behöva betala för har jag för mig. Lycka till nu. Det blir säkert mysigt!

Svar på tråden Helsingforskryssning med M/S Gabriella Vikingline