Tips för att sluta nattamma mottages tacksamt
Har lagt frågan både under amning o sömn/dygnsrytm.
Hej!
Har tänkt sluta nattamma min dotter som är snart ett år o som egentligen bara snuttar på natten. Hon kan vakna upp till en gång i timmen för att snutta sig tillbaks till sömns. Förr kunde hon somna på 10 min med tutten o somna om på 1 min, men nu tar det längre o längre tid.
Ibland har hon visat tendenser till att kunna somna om själv så vi tänkte göra så att jag skulle hålla mig borta o låta pappa ta några nätter. Vi kan inte ha det så här längre. Speciellt inte när jag börjar jobba efter sommaren eftersom jag jobbar tidiga mornar o sena kvällar, så då måste hon kunna sova utan mig.
Har försökt ett bra tag med gentle removal utan nå vidare resultat, så det här är tyvärr sista utvägen. Det sista jag vill är att hon ska skrika sig till sömns. Så nu undrar jag om nån har nå bra tips på hur ni har gjort. Har ni låtit barnet somna själv i sängen eller kanske gungat barnet till sömns?
Har tänkt låta henne sova o somna i sin egen säng mest för att hon är så lättväckt o hon kommer ju skrika en massa ändå så då kan man lika gärna gå hela vägen menar jag.
Tack på förhand!