• Ugglan77

Vanligt med fett hår vid graviditet?

Hej alla gravida!

Här kommer ytterligare en fråga från en som inte är gravid ännu, eller rättare sagt från en som kanske är gravid. Har gjort 2 test idag (några dagar innan BIM) och de visade båda svagt svagt positivt.

Har den senaste veckan haft otroligt fett hår och fet hårbotten. Undrar om det kan vara något som en graviditet skulle kunna påverka. Brukar annars aldrig ha problem med fett hår, men nu känner jag mig jätteofräsch. Någon som känner till om detta är vanligt???

• Svar på tråden Vanligt med fett hår vid graviditet?
  • tusenfotingen

en period hade jag väldigt fett hår runt vecka 15-20 kanske.
    Min frisör sa att det kunde bero på graviditeten för att kroppen blir ju så annorlunda då. brukar inte heller ha det i vanliga fall.

• majbarn

Det brukar ju bli fetare i början av graviditeten, för att senare i femte ,sjätte månaden bli jätte fint och glansigt. Oftast likadant med hyn. Blemmor i början och senare porslinshy.

• Ugglan77

Jag hoppas verkligen att det beror på att jag är gravid och inget annat. Ska nu försöka hålla mig och ta ett nytt gravtest på BIM-dagen...

• Korallen

Har inte märkt någon förändring alls.
    //v. 24+3

• Ullet

Jag hade jättefett hår de första veckorna, men nu har det äntligen försvunnit:)
    Lycka till förresten, och hoppas att testet fortfarande är positivt på BIM dagen:)

/Ullet v20

• aaaa

jag har haft fett hår hela tiden, måste tvätta det varje dag,
    inte för att jag har något emot att tvätta det

/emma v.34

• Helen72a

jag fick väldigt fett hår i början av graviditeten o tappade oxå mycke hår då.... men sedan ett gäng veckor tillbax så har det återgått till det normala...

• FloJo

Mitt hår brukar vara torrt och flygigt, nu är det fett i hårbotten och jag behöver tvätta det mycket mer ofta än vanligt - vilket är rätt ansträngande då jag har stort hår som aldrig torkar (och jag inte använder fön och liknande).

Nåväl, värre saker har man väl varit med om. *ler*

• Saga09

Jag är i v. 13 och har också upplevt detta med fett hår. Om jag tvättar det på morgonen känns det smutsigt redan på eftermiddagen

• Ugglan77

Jag har testat svagt svagt positivt igår och idag, men har BIM först på söndag. Har verkligen NOLL gravsymptom! Det enda som har varit konstigt är håret denna vecka. Det har varit så otroligt fett och äckligt, vilket är ovanligt för mig.

• therreh

jag hade fettigt hår en lång tid när jag var gravid!

• JPL

Aha, nu fattar jag varför jag behöver tvätta håret hela tiden!

• Erika

Jag hade finnar o fett hår fram till v 11, nu är det jättefint.

Svar på tråden Vanligt med fett hår vid graviditet?