tips vad man kan göra på en femkamp??:)
har ni några bra ideér så skriv gärna:)
har ni några bra ideér så skriv gärna:)
puff
kasta stövel, kasta pil, spotta råtta, krocket, slå i spik, kasta ägg..
Ska det vara lag eller individuellt?
det ska vara lag tror jag, vad är spotta råtta för nåt?:D
Kasta pil
Kasta ringar på pinnar
Springa med ägg på sked
Hoppa säck
Snurra runt en pinne i marken och sedan springa till nåt ställe
Binda fast ena foten med någon annan och ta sig en sträcka
Hugga ved
Lösa ett trick, tex tändstickor eller mynt och så ska man flytta två för att få figuren att se annorlunda ut...
Halsa ur en flaska och ta tid på dem som dricker ur den fortast.
Hinderbana
På spotta råtta tar man en godisråtta i munnen, gärna den stora varianten o ser vem som spottar längst! Alla har varsin egen råtta annars kan det bli lite äckligt...
å tack så mycke för tippsen:D spotta råtta ska jag nog ha med hehe
kom gärna med fler tips:D
på midsommar brukar vi hitta på lite lekar.
1. kasta stövel
2. Pilkastning
3. Ölburkar- brukar också ställa upp ölburkar med vatten/sand i(i pyramid på en bock) och sen ska man kasta ner dem
4. dragkamp
5. när jag gick i skolan så hade vi en dag i stadsparken..fick då på tid försöka plocka kottar från en hink till en annan med hjälp av två pinnar(på tid)
6. hoppa säck -(ni vet man tar en säck ställer sig i den och ska hinna först till mållinjen
ägg på sked, (stafett)
hästskokastning!
yxkastning!
flytta ett äpple från en hals till nästa hals, utan att använda händerna!
tampongen i flaskan (stafett)
slangbella och skjuta på ballonger!
tackar tackar:D
äta upp ett äpple i en spann med vatten med händerna bakom ryggen
*roligt*
kom på en till. En sockerbit i en lång sytråd, ha trådänden i munnen o se vem som kan hala in sockerbiten först i munnen!
Femkamp kan varieras mycket... Vi har tillgång till en massa leksaker som underlättar att få ihop antalet grenar. Luftgevär, blåsrör, pilbåge, golfklubbar (chippa in i rockringar för olika poäng), och innan dessa rondellhundar kom så gjorde någon ett får som ser ut som en rondellhund som man kan kasta lasso kring. Stövelkastningen kan oxå skojas till genom att man kan kasta stöveln mellan benen och upp bakom ryggen och försöka komma någon vart framåt, bra om man inte har så lång tomt ;) Finns dock risk att man får stöveln i huvudet haha. Pilkastning är oxå kul...