spolmask 5månadersbabis
hej
Hela familjen utom min lilla dotter har fått medicin mot mask
i går kom det flera hundra maskar i blöjan svarta små korta 1-3cm ... Hon får ingen medicin !!!!!
Infektionsläkaren sa att dom försvinner av sig självt
varför får vi medicin isf??
Han sa att bivärkningarna är förstora för henne
5mån 7kg . 63cm ...Har era barn fått mask? .. vad hände ??
Har även blivit behandlad för fisk binikemask ,tror inte att behandlingen fungerade .. 16dagar senare kommer det fortfarande en massa maskar ut och är lika dålig i magen som innan behandligen var en dos /en dag ..
Någon som vat något HJÄLP!!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 12:31:40:
Vi tvättar allt varje dag ..
handdukar sängkläder , kläder, m.m
Skickade in en mask på analys som min son spydde upp det var,, INGENTING .fick inte svar på vad det var..pratade med en infektionsläkare som sa att det är spolmask och det smittar ,lämnade in provnr 2 på mina 2 stora barn 6&4år--
Lämnade in bajsprov nr 1 då när sonen spydde upp dessa . båda barnens prover var negativa=ingenting...
INGENTING HÄRJAR I VÅRA KROPPAR??MEN VAD ÄR DET????
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 12:36:58:
Har ring 2 vårdc . barnkliniken (kalmar)
akuten när min som bara rammlade ihop av trötthet.. utan orsak ,, lös i magen man ser maskarna i bajset ,, långa smala bruna som bajset ... har ringt smittskydenheten
och dom som gav tillstånd för min bininkimaskmedicin .. ej godkännd i sverige..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:12:53:
VERMOX 100mg .. 3dagx2tab...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 18:15:21:
Har inte varit utomlands dom senaste 10 åren pga 3 graviditeter och småbarn.. bara åkt till Danmark .. Men funderar om det kan komma ifrån rå fisk sushi.. dom kanske har struntat i att frysa fisken ordentligt
Ska lämna nya avföringsprover på måndag . onfektionskliniken ... känner mig smått desperat .. tvättmaskinen går dyngnet runt (nästa)har ätit medicin för binikemask .. fungerar nog inte ...