• agua

Svimmar nästan när jag står upp för länge

Kan stå upp i en timme sen måste jag sätta mig ner annars får jag

* ont i huvudet
    * piper i huvudet
    * svartnar för ögonen
    * benen börjar darra
    * känns som att jag ska spy
    * om jag inte lutar mot nån eller sitter ner kan jag trilla ihop

är det vanligt när man e gravid e bara i v 13

• Svar på tråden Svimmar nästan när jag står upp för länge
  • Min högsta önskan

Kan ju lägga till att det var under den första delen av graviditeten som jag hade lågt blodtryck, så det är inget konstigt!

• agua

var å kollade mitt blodtryck för 3 veckor sen och då var den perfekt enligt bm och hon är dessutom på semster hela juni

• Min högsta önskan

Hade du dessa symptom redan när du kollade trycket?
    Och även om din bm har semester måste det ju finnas andradär som jobbar. Du behöver ju inte gå till just din..

• johandra

Tycker oxå det låter som lågt blt...inget farligt men tänk på att inte stå helt stilla i köer tex...rör på benen hela tiden...

om din bm e borta så måste det väl finnas nån annan som kan ta emot dig??Kolla blt kan du ju tom göra på apoteket om du vill...

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v15
  • agua

Har för mig att jag hade det. minns att jag skulle grädda plättar å då fick syrran ta över för jag höll på å svimma var tvungen att sätta mig ner. å de var nog innan jag var hos bm sist! ska fråga min mor om hon kan låna tryckgrejen från sjukhuset när hon ändå jobbar där

• Flyssel

Håller med om att det låter som lågt blodtryck.
    Drick ordentligt, se till att äta regelbundet (ta en frukt någon gång varannan timme i alla fall), rör på benen eller i alla fall tårna när du står stilla och försök ha druvsocker nära till hands.
    Men gå ändå och kolla ditt blodtryck, för som sagt så behöver du ju inte gå just till din BM.

• Flyssel

Förresten så är det vanligt att blodtrycket sjunker i början av graviditeten och kan ligga som lägst någon gång i mitten, för att sedan dra sig uppåt igen den sista tiden. Det är kanske den sänkningen du känner av.

• agua

kan vara får ju se när morsan lånat blodtrycksgrejen

Svar på tråden Svimmar nästan när jag står upp för länge