Jag fixade inte att fortsätta amma efter operationen med dottern... Jag hade dränage och tyckte att det var oerhört jobbigt, dessutom var hon konstant hungrig och fick inte i sig tillräckligt.. Då visste jag inte att det fanns ersättning heller...
När jag slutade amma var det som att hela livet vände, tro det eller ej, dottern blev mätt och jag mådde bra... Så denna gången visste jag verkligen inte hur jag skulle göra... Bestämde mig för att försöka, det tog tre dagar innan första mjölkstockningen kom... Jag stog ut i fem-sex dagar innan jag ringde och bad att få tabletter utskrivet. Sen tog det ytterligare några dagar innan jag började ta tabletterna och lillkillen fick äta så länge det gick...
Det som är värst är att tjejen aldrig ville amma på samma sätt, hon bara skrek och tog inte riktigt tag, åt inte tillräckligt mycket mm... Hon var på ett sätt ett flaskbarn från början... Men med lillkillen kom så funkade allt perfekt från början, jag tyckte om det och han åt och var nöjd... Det känns så jävla sorligt att inte kunna fortsätta amma, men jag vägrar fullkomligt att genomgå samma smärta som förra gången, det var fan värre än att föda barn!