• cynikern

Nakenbad och barn

Tjena!

Jag lade in nedanstående under "etik" tidigare och fick ett par positiva svar men jag provar med att repetera frågan här för att se om det finns fler åsikter.

Vad tycker ni om att ta med sina barn till nakenbad.
    Ni som brukar bada som ni är födda, hur vanligt är det med barnfamiljer på nakenbaden?
    Jag är sugen på att bege mig till naturiststranden här i närheten (Uppsala/Fjällnora) i sommar när jag är pappaledig tillsammans med min son. För mig är det helt asexuellt och bara en bekvämlighetsfråga, plus att jag läst om att barn som växer upp med avslappnad nakenhet och en sund inställning till människokroppen får en bättre självkänsla.
    Dock vore det trevligt om jag kunde vara säker på att få lite sällskap med barn. Nån här som är sugen på att slå oss ihop när vädret tillåter?

livsnaturist.blogspot.com

• Svar på tråden Nakenbad och barn
  • Anonym

Det går bra, jag badade på nakenbad som barn och de jag frekventerar finns det allt från barnfamiljer till pensionärer.

• Xay1de

Jag badar själv inte naken på nakenstränder men jag ser inte vad problemet skulle vara? Det är ju bara nakna människor. Knappast nåt som traumatiserar barnet...

vitunhurri.blogg.se - Bloggen som lever igen!
  • Anonym (nähädu)

Skulle aldrig i livet ta med barn till en nudiststrand. Om det är någonstans som det nästan garanterat finns pedofiler är det väl där.

• Xay1de
    Anonym (nähädu) skrev 2011-05-22 23:10:27 följande:
    Skulle aldrig i livet ta med barn till en nudiststrand. Om det är någonstans som det nästan garanterat finns pedofiler är det väl där.
    Du kanske skulle ta och läsa på lite om pedofili...
    vitunhurri.blogg.se - Bloggen som lever igen!
  • Anonym (NaturPappa)

Brukar för det mesta i alla fall finnas några familjer på de ställen jag besöker. Men, beror ju såklart på vart man går. Vandrar man in på en större naturiststrand en varm sommardag så är det precis som vilken strand som helst, en salig blandning med folk i alla åldrar, såväl barnfamiljer som folk utan barn.

Ett tips är att hålla dig till början av stranden då det är där barnfamljerna brukar hålla sig. Finns en lite outalad ordnng på ständerna där familjer och ensama kvinnor brukar hålla sig i början på strandremsan, sen kommer de "vanliga" badarna och längst bort folk som inte tänker på att bada i första hand (läs busklubben och homosexarna).

Har varit på naturiststränder flera gånger med mina båda killar och har aldrig stött på något obehag. Snarare tvärt om. De första gångerna tycke nog äldsta grabben det var lite ovant att umgås med nakna tjejer i sin egen ålder men det gick snabb över.

• Rikard

Det beror på stranden.
    På öppna sandstränder så är det inga konstigheter att ta med sig barn. Det brukar finnas familjer där.
    Så fort det blir lite undanskymt, svårtillgängligare och klippigare (och djupare i vattnet brukar det också bli då) så tunnas barnen ut och det förekommer mer barnförbjuden aktivitet.

• Anonym (ex-018)

Vi har tidigare bott i Uppsala och har vid flertalet tillfällen badat på nakenbadet i Fjällnora, med och utan barn.
    De är väldigt blandad ålder på de som badar där. Tyvärr har det inte så ofta varit andra barnfamiljer, men vid några tillfällen har det varit det. 

Det är ett gäng lite äldre personer som nästan alltid är där under hela sommaren, de är trevliga och duktiga på att upprätthålla ordningen där. Man har ju läst om sexorgier på nakenstränder i kvällstidnigarna och andra skräckexempel men sånt kommer ni garanterat inte att råka ut för i fjällnora om det inte har skett något radikalt där de senaste två åren.

Vi har aldrig kännt oss obekväma eller misstänkt att någon kollat in våra barn eller så.
    Det finns fler nakna ungar på den vanliga stranden i fjällnora så jag förstår inte varför pedofiler skulle hålla till på nakenstranden.

Satsa på en riktigt solig helgdag så är chansen störst att ni hittar någon annan barnfamilj, eller bjud med några ni känner för den delen.

Svar på tråden Nakenbad och barn